×

خانواده های زن سرپرست در حال افزایش است

خانواده های زن سرپرست در حال افزایش است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت تعداد خانواده های زن سرپرست در کشور در حال افزایش است و شیب صعودی دارد و مرگ همسر، مهم ترین علت آن به شمار می رود

خانواده-های-زن-سرپرست-در-حال-افزایش-است وکیل 

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد خانواده های زن سرپرست در کشور در حال افزایش است و شیب صعودی دارد و مرگ همسر، مهم ترین علت آن به شمار می رود.

حبیب اله مسعودی فرید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12.5 درصد خانواده ها در کشور برابر با دو و نیم میلیون خانوار، زن سرپرست هستند. وی ادامه داد: طلاق و اعتیاد مرد از دیگر عوامل افزایش خانواده های زن سرپرست به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: از این دو و نیم میلیون خانوار زن سرپرست ، حدود 180 هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مسعودی فرید یادآور شد: طبق برنامه پنجم توسعه ( ماده 39) ، قرار بود که دستگاه های حمایتی سالانه 10 درصد از گروه هدفشان که قابل توانمندسازی هستند را از چرخه حمایت های مستقیم خارج کند به آن معنا که به آنان مستمری ندهند.

وی ادامه داد: بنابراین بهزیستی سال گذشته حدود 12.5 تا 13 درصد این زنان یعنی 13 هزار نفر را از چرخه حمایت های مستقیم خارج کرد اما 60 هزار نفر از این 180 هزار زن سرپرست خانواده، سالمند هستند که عملا نمی توانیم آنان را از چرخه حمایت های مستقیم خارج کنیم .

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.