×

رقابت بین آسایشگاه ها به علت بیمه نبودن خدمات از بین رفته است

رقابت بین آسایشگاه ها به علت بیمه نبودن خدمات از بین رفته است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور می گوید، بیمه نبودن خدمات همچون هزینه پذیرش افراد دارای معلولیت و سالمندان در آسایشگاه ها و مراکز نگهداری ، امکان رقابت بین این آسایشگاه ها را از بین برده است

رقابت-بین-آسایشگاه-ها-به-علت-بیمه-نبودن-خدمات-از-بین-رفته-است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور می گوید، بیمه نبودن خدمات همچون هزینه پذیرش افراد دارای معلولیت و سالمندان در آسایشگاه ها و مراکز نگهداری ، امکان رقابت بین این آسایشگاه ها را از بین برده است.

حسین نحوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چون هزینه پذیرش افراد دارای معلولیت در مراکز نگهداری مشمول خدمات بیمه نیست، به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، فشار وارد می شود.

وی تصریح کرد: هنگامی که قیمت تمام شده خدمات مراکز نگهداری مناسب نیست و درآمدها با هزینه ها نمی خواند از کیفیت خدمات و امکانات مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت کاسته می شود.

نحوی نژاد معتقد است، بیمه شدن هزینه های پذیرش این مراکز باعث افزایش انگیزه نگهداری معلولانی در بخش غیر دولتی می شود .

**بیشتر خانه های معلولان مناسب سازی نشده است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مناسب نبودن منازل افراد دارای معلول و سالمند اشاره کرد و گفت: منازل این قشر برای انجام فعالیت هایی همچون جابجایی معلول یا سالمند در داخل فضای خانه مناسب نیست.

نحوی نژاد افزود: در خصوص مساله مناسب سازی فضای شهری نیز این مساله را پیگیری می کنیم که مشکل اصلی ما در این رابطه با معابر عمومی است.

هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تن در کشور معلولند و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.