×

انتقاد رییس کمیسیون آموزش مجلس از رای دیوان عدالت اداری کشور

انتقاد رییس کمیسیون آموزش مجلس از رای دیوان عدالت اداری کشور

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رای دیوان عدالت موجب سردرگمی داوطلبان دوره دکترای دانشگاه آزاد شده است، تصریح کرد اگر متن صریح قانون را متوجه نمی‌شود، سایر کارها چگونه است، ما از رییس قوه قضائیه می خواهیم که دخالت کنند و حکم دادرس شعبه چهارم دیوان را لغو نمایند

انتقاد-رییس-کمیسیون-آموزش-مجلس-از-رای-دیوان-عدالت-اداری-کشور

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رای دیوان عدالت موجب سردرگمی داوطلبان دوره دکترای دانشگاه آزاد شده است، تصریح کرد: اگر متن صریح قانون را متوجه نمی‌شود، سایر کارها چگونه است، ما از رییس قوه قضائیه می خواهیم که دخالت کنند و حکم دادرس شعبه چهارم دیوان را لغو نمایند.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رای دیوان عدالت اداری کشور درباره برگزاری آزمون دکترای دانشگاه آزاد در سال جاری اظهار کرد: متعجبیم و تاسف می‌خوریم که دیوان عدالت اداری حکمی را داده که در صلاحیت دیوان نبوده است، زیرا مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تصریح دارد در جاهایی که مسائل آموزشی مرتبط با وزارت بهداشت و علوم است، دیوان حق دخالت ندارد؛ زیرا در تخصص آن نیست.

وی با بیان اینکه نکته دیگر این است که دیوان کوچک‌ترین اطلاعی درمورد دانشگاه‌های غیرانتفاعی ندارد، افزود: دانشگاه آزاد، دانشگاهی غیرانتفاعی است و در قانون به صراحت تمام تاکید شده که آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و به ویژه در دوره دکترا باید توسط سازمان سنجش صورت بگیرد و ساز و کار براساس مکانیزم شورای سنجش و پذیرش مشخص شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌شود با قانون اینطور بازی کرد و به این صراحت قانون را دور زد. ما نظر صریحمان را می‌گوییم و در مجلس و در کمیسیون این مسائل بحث شده است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل جدی که این قانون وضع شد، به دلیل این بود که در دانشگاه آزاد بی‌رویه به پذیرش دانشجوی دکترا اقدام کردند و اکنون دارد تحقیق و تفحص در این زمینه صورت می گیرد.

زاهدی با بیان اینکه چگونه وقتی که می خواهیم کار را در دانشگاه آزاد هماهنگ کنیم، توسط دادرس شعبه ای زیر پا گذاشته می‌شود؟ گفت: نباید اینگونه موجب بلاتکلیفی خیل عظیم داوطلبان متقاضی شرکت در دوره دکترا شد. بنده به صراحت می گویم این قانون شامل همه مراکز دولتی و غیردولتی که می‌خواهند پذیرش دانشجوی دکترا داشته باشند، می‌شود و از جمله دانشگاه آزاد که غیردولتی است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استدلال دیوان تاسف بار است، بیان کرد: متن صریح می‌گوید باید همه از طریق آزمون وارد شوند و بعد گفته به دلیل اینکه بلاتکلیف هستند، در حالی که دیوان با چنین حکمی بلاتکلیفی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز (شنبه 20 آذرماه) نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، خواهد نوشت و خواستار رسیدگی به این موضوع خواهد شد، ابراز کرد: توقع داشتیم که دیوان اگر از واژه غیرانتفاعی اطلاعی ندارد، حداقل یک استعلام از مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی می کرد.

زاهدی درباره اخراج دانشجویان دندانپزشکی ایرانی از دانشگاه هند، افزود: این مسئله باید توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود و در صورتی که شکواییه دانشجویان به دست ما برسد، از وزارتخانه می‌خواهیم که این مسئله را پیگیری کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.