×

درخواست محیط زیست برای ایجاد واحدهای تخصصی دادرسی در دادگاه

درخواست محیط زیست برای ایجاد واحدهای تخصصی دادرسی در دادگاه

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت در بررسی حقوقی خسارت های وارده به محیط زیست، علاوه بر بررسی راهکارهای دریافت خسارت، از مبحث احیای آسیب های وارده به محیط زیست غافل نشویم

درخواست-محیط-زیست-برای-ایجاد-واحدهای-تخصصی-دادرسی-در-دادگاه

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بررسی حقوقی خسارت های وارده به محیط زیست، علاوه بر بررسی راهکارهای دریافت خسارت، از مبحث احیای آسیب های وارده به محیط زیست غافل نشویم.

 پروین فرشچی در پیش همایش حقوق سبز در گرگان اظهارداشت : زمانی که خساراتی به محیط زیست وارد می شود  ضمن توجه به ارزش های اقتصادی منابع ملی از دست رفته , باید به راهکارهای موجود در خصوص جبران و احیای این خسارت ها توجه کنیم.

وی خطاب به وکلا، دانش آموختگان و حقوقدانان حاضر در این مراسم گفت : کمکی بزرگی که این قشر فرهیخته باید در قبال محیط زیست انجام دهند این بوده که با شناخت دقیق محیط زیست، ارزش های اقتصادی و اجتماعی و تاثیر آن را در جامعه درک کنند.

فرشچی ابراز امیدواری کرد که این گونه همایش ها ، راهگشایی برای رفع خلاء های موجود در ارتباط بین حقوقدانان و محیط زیست کشور شود.

وی همچنین جامعه وکلا و حقوق دانان و دانش آموختگان این رشته را بازوان سازمان حفاظت محیط زیست قلمداد کرد و افزود که برای رفع بعضی از چالش های محیط زیست باید بصورت ریشه ای و عمیق به آن پرداخته شود.

وی به عنوان نمونه به کم شدن ماهیان خاویاری دریای خزر اشاره کرد و گفت: این یک چالش است که در بررسی دلایل آن به موارد متعددی می رسیم ، صید بی رویه، ساختن سد، کم شدن زیستگاه های مناسب و عمل نکردن به مقررات و قوانین و آلودگی های محیط زیست از جمله این دلایل است.

به گفته وی ، اما مساله نهایی و ریشه ای نیازمندی جامعه ماهگیران است که زمینه ساز صید و قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری می شود و باید به آن توجه شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد واحد های تخصصی دادرسی در دادگاه ها را از خواسته های این سازمان بیان کرد و گفت: اگر بتوانیم با بازنگری ؛ این واحد های تخصصی را در دادگاه ها راه اندازی کنیم در مقوله حفظ محیط زیست و پیشگیری از جرائم این حوزه موفق تر خواهیم بود.

فرشچی همچنین انجام طرح های آموزشی مرتبط برای قضات و کارشناسان حقوقی فعال در حوزه محیط زیست، به روز رسانی قوانین و مقررات و البته تهیه نظام ارزش گذاری اقتصادی محیط زیست و ارائه به مجموعه های قضایی را از دیگر راهکارهای تحقق و حفظ بهتر حقوق محیط زیست دانست.

براساس گزارش پام، همایش حقوق سبز پنجم اسفند ماه سال جاری با حضور رییس قوه قضاییه در گرگان برگزار خواهد شد .

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.