×

بی توجهی به ایمنی کارفرما را به اتهام قتل روانه زندان کرد

بی توجهی به ایمنی کارفرما را به اتهام قتل روانه زندان کرد

کارفرمای 57 ساله که توجهی به فرسودگی تیر چوبی چراغ برق نکرده بود، در مرگ کارگر جوان مقصر شناخته شد و با اتهام قتل غیرعمد روانه زندان شد

بی-توجهی-به-ایمنی-کارفرما-را-به-اتهام-قتل-روانه-زندان-کرد

کارفرمای 57 ساله که توجهی به فرسودگی تیر چوبی چراغ برق نکرده بود، در مرگ کارگر جوان مقصر شناخته شد و با اتهام قتل غیرعمد روانه زندان شد.

 بی‌توجهی کارفرمای عائله‌مند، وی را با اتهام «قتل غیرعمد ناشی از بی احتیاطی» محکوم به پرداخت دیه‌ای می‌کند که علی‌رغم گذشت چند ماه وی هنوز در تأمین حتی بخش کمی از دیه محکوم شده ناتوان بوده و بابت همین از آبان ماه سال جاری در حبس به سر می‌برد.

این مددجو طبق یک قرارداد کتبی به عنوان پیمانکار پروژه نصب کنتور برق یک مسجد روستایی، کارگر سی‌ساله‌ خود را برای اتصال کابل‌های برق به بالای تیر چراغ برق می‌فرستد اما این تیر چوبی به دلیل پوسیدگی و ناتوانی در تحمل وزن و فشار وارده، دچار شکستگی می‌شود. کارگر جوان بعد از سقوط دچار جراحت شدید از ناحیه سر می‌شود و با وجود تلاش برای رساندن به مرکز درمانی، در راه جان خود را از دست می‌دهد.

در ادامه با طرح شکایت از سوی اولیاءدم طبق حکم دادگاه، قاضی با استناد به عدم نظارت موثر پیمانکار بر اقدامات کارگر و عدم بررسی دقیق وضعیت عمود چوبی برق به دلیل بی‌توجهی به مواد 4 و 41 آیین نامه ایمنی کار بر روی خطوط و تجهیزات و همچنین با رجوع به ماده 91 قانون کار دایر بر این که «کارفرما موظف است تمام جوانب حفاظت فنی برای تامین حفاظت، سلامت و بهداشت کارگران خود را تامین کند» به میزان 20 درصد و البته رعایت تغلیظ و انضمام این محکوم‌به در زمان ارتکاب واقعه که در یکی ماه‌های حرام محقق شده است، این کارفرما را که سابقه فعالیتی 15 ساله در این حوزه داشته را به پرداخت 60 میلیون تومان دیه محکوم می‌کند.

هر چند ستاد دیه با برگزاری جلسات متعدد با شاکیان خصوصی این پرونده، تا میزان 10 میلیون تومان را از مبلغ کل بدهی اخذ گذشت رضایتمندانه داشته اما «آقا محرم» 57 ساله همچنان بابت باقی بدهی خود همچنان در زندان حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌‌گر ستاد دیه استان خراسان جنوبی در آزادی این مددجو باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های این نهاد حمایتی از قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی، 55555 بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #7777*780* واریز کنند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.