×

35 درصد زندانی های خراسان جنوبی غیر بومی هستند

35 درصد زندانی های خراسان جنوبی غیر بومی هستند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت 65 درصد زندانی‌های استان بومی و 35 درصد غیربومی هستند

35-درصد-زندانی-های-خراسان-جنوبی-غیر-بومی-هستند وکیل 

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت:65 درصد زندانی‌های استان بومی و 35 درصد غیربومی هستند.

 علی هاشمی، امروز (دوم اسفند ماه ) در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های اصلی در طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در بحث زندان‌ها کنترل آسیب‌های اجتماعی برای زندانیان و خانواده‌های آنان انجام‌شده است.

وی با بیان این‌که « 65 درصد زندانی‌ها بومی و 35 درصد غیربومی هستند»، افزود: از این تعداد7 درصد زنان و 93 درصد مردان هستند و 78 درصد جرائم استان مربوط به مواد مخدر است. سازمان زندان‌ها به پنج مقوله در راستای رسالت اصلاحی و تربیتی توجه جدی است.

وی ادامه داد: یکی از موارد موردتوجه سلامت جسمی زندانی است و به‌عنوان دومین مقوله توجه به روح و روان زندانی است که در این زمینه از روانشناسان و همکاران دانشگاهی استفاده‌شده است. مقوله دیگر بحث فرهنگی و تربیتی است که در حوزه‌های نماز، کتاب‌خوانی، مذهبی، ورزشی، هنری، قرآنی، آموزش‌های رسمی و کانون‌های فرهنگی و هنری حرکت کرده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی افزود: سازمان زندان‌ها جزو دستگاه‌های برتر استان در 5 سال گذشته بوده است و اداره زندان‌های خراسان جنوبی در سال 94 مقام اول کشوری را در بحث نماز به خود اختصاص داد. باید به خانواده زندانی‌ها هم توجه کرد و تمام خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت هستند.

وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها برای 311 نفر از همسران زندانی دوره‌هایی درزمینهٔ کاهش اعتیاد در حال برگزاری است و برای 255 نفر از همسران زندانی در مقوله پیش‌گیری از طلاق دوره‌هایی انجام‌شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.