×

معاون قوه قضاییه ، 23 درصد زندانیان کشور بلاتکلیف هستند

معاون قوه قضاییه ، 23 درصد زندانیان کشور بلاتکلیف هستند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت که هم ‌اینک حدود 23 درصد از زندانیان در ندامتگاه‌های سراسر کشور بلاتکلیف و یا تحت قرار هستند

معاون-قوه-قضاییه-،-23-درصد-زندانیان-کشور-بلاتکلیف-هستند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت که هم ‌اینک حدود 23 درصد از زندانیان در ندامتگاه‌های سراسر کشور بلاتکلیف و یا تحت قرار هستند.

اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که با توجه به هماهنگی‌های انجام‌ شده با دادسراها این افراد در سال 96 تعیین تکلیف و ساماندهی خواهند شد.
وی کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های کشور را نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی و چرخه‌ای منسجم و به‌هم‌پیوسته از سازمان‌ها و نهادها در بخش‌های مختلف آموزشی،اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی قضایی و انتظامی دانست و گفت: کوتاهی هرکدام از این مجموعه‌ها زمینه بروز بزه در افراد جامعه را فراهم می‌کند.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد که هم ‌اینک حدود 80 درصد از افرادی که در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند کسانی هستند که سطح تحصیلات پایین‌تر از دیپلم دارند.

جهانگیر کاهش جمعیت کیفری در ندامتگاه‌های کشور و ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری، دینی و حرفه‌آموزی را از اولویت‌های مهم این سازمان در سال 96 ذکر کرد.

**جابه‌جایی 20 زندان در کشور

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی همچنین به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه مبنی بر جابه‌جایی 20 زندان کشور اشاره کرد و گفت: این مهم در دستور کار قوه قضائیه و این سازمان قرار گرفته است.

جهانگیر افزود که در صورت تأمین اعتبار و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز این کار در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت که جابه‌جایی زندان یاسوج نیز در اولویت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، استانداری و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

زندان مرکزی یاسوج یکی از موانع جدی فرود هواپیما در فرودگاه این شهر است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به ‌منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

اسماعیل جم یاری در آیین به عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات عباس فلاحتی مطلق مدیر قبلی تقدیر شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.