×

نزاع ، بیش از 84 هزار نفر را به پزشکی قانونی کشاند

نزاع ، بیش از 84 هزار نفر را به پزشکی قانونی کشاند

معاون پزشکی و آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال 84 هزار و 915 تن به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند

نزاع-،-بیش-از-84-هزار-نفر-را-به-پزشکی-قانونی-کشاند وکیل 

معاون پزشکی و آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت : از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال 84 هزار و 915 تن به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ،سیدشهرام موسوی افزود:مراجعه این شمار آسیب دیده به دلیل نزاع در 10 ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1394)که با شمار مراجعه کنندگان 84هزارو 959 تن،یک دهم (0،1)درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع تا پایان دی امسال 55هزار و 490تن مرد و 29هزار و 425 تن بوده اند.
موسوی افزود: در دی امسال نیز شمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی با 2،8درصد کاهش نسبت به دی ماه سال گذشته به 7هزار و 363تن رسیده است .

به گزارش ایرنا، پیش ازاین سازمان پزشکی قانونی ازمراجعه 401 هزار و 335 مصدوم نزاع از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سالجاری به مراکز پزشکی قانونی در کشور خبر داده بود .

در این گزارش، پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان نزاع توصیه کرده است که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.