×

هشدار دادستان به مشاورین املاک

هشدار دادستان به مشاورین املاک

از انجام هر گونه معامله اراضی ملی، منابع طبیعی در قالب هر نوع عقود اعم از صلح و اجاره بدون استعلام از مراجع و مبادی ذیصلاح جداً خودداری شود

هشدار-دادستان-به-مشاورین-املاک وکیل 

از انجام هر گونه معامله اراضی ملی، منابع طبیعی در قالب هر نوع عقود اعم از صلح و اجاره بدون استعلام از مراجع و مبادی ذیصلاح جداً خودداری شود.

قانون-حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری ضمن هشدار به مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی گفت: از انجام هر گونه معامله اراضی ملی، منابع طبیعی در قالب هر نوع عقود اعم از صلح و اجاره بدون استعلام از مراجع و مبادی ذیصلاح جداً خودداری شود.

به گزارش قانون به نقل از میزان،حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به عدم انجام هرگونه معامله اراضی ملی بدون استعلام از مراجع ذی صلاح اظهار کرد:  طی نامه ای خطاب به کلیه مشاورین املاک و بنگاه‎های معاملات ملکی شهرستان زنجان تأکید شد که نظر به اینکه برخی افراد فرصت طلب و سودجو با تصرف غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی و زمین های کشاورزی، اراضی دارای تغییرکاربری های غیرقانونی، تفکیک غیرقانونی ، اقدام به خرید و فروش آنها در بنگاههای معاملات ملکی به خصوص مشاورین املاک فعال درحوزه سکونت گاههای غیر رسمی و بافت های ناکارآمد می کنند  که این عمل تصرف عدوانی اراضی ملی و بیت المال و به هم خوردن نظم بافت شهری تلقی می شود.

وی ادامه داد: این امر همچنین خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست و هندسه شهری وارد کرده و به حاشیه نشینی که کانون اصلی رشد جرم و جنایت است  دامن می زند و از طرفی موجبات کلاهبرداری و ضررهای متعدد به افراد بی اطلاع را فراهم ساخته و موجب  تشکیل پرونده های متعددی در مراجع قضایی و اداری می شود.

حجت الاسلام مظفری تاکید کرد: از انجام هر گونه معامله اراضی فوق الذکر در قالب هر نوع عقود اعم از صلح و اجاره و ... بدون استعلام از مراجع و مبادی ذیصلاح جداً خودداری شود ، بدیهی است در صورت مشاهده با متخلفین اعم از متصرف غیر قانونی، فروشنده، خریدار و مشاورین املاک مربوطه برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

دادستان زنجان تصریح کرد: اتاق اصناف استان زنجان در راستای ماده 37 قانون نظام صنفی و نیز دایره اماکن نیروی انتظامی مسئول نظارت بر حسن اجرای مفاد این نامه بوده و دوایر مربوطه از جمله ادارات و دفاتر ثبت اسناد و املاک ، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست در صورت مشاهده موارد مشابه در اجرای بند ب و ث  ماده 64 ونیز ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری عمومی و انقلاب موظف به گزارش و اعلام موضوع به دادسرای زنجان خواهد بود و ضمناً چاپ و انتشار این اطلاعیه در جراید به منزله ابلاغ خواهد بود.

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.