×

تکرار ادعاهای واشنگتن علیه تهران در گزارش وضعیت حقوق بشر کشورها

تکرار ادعاهای واشنگتن علیه تهران در گزارش وضعیت حقوق بشر کشورها

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر کشورها در سال 2016، بار دیگر ادعاهای بی اساس خود علیه ایران را تکرار کرد

تکرار-ادعاهای-واشنگتن-علیه-تهران-در-گزارش-وضعیت-حقوق-بشر-کشورها

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر کشورها در سال 2016، بار دیگر ادعاهای بی اساس خود علیه ایران را تکرار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا هر ساله با ادعای اینکه وضعیت حقوق بشر کشورها ر ا مورد بررسی قرار می‌دهد، گزارشاتی مبسوط در این زمینه منتشر می‌کند.

وزارت امورخارجه آمریکا در گزارش سال 2016 خود که بامداد روز شنبه در سکوت خبری منتشر شد، به ارائه جزئیاتی درباره نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته و ادعاهایی را درباره وضعیت حقوق بشر کشورمان در زمینه آزادی های مدنی شامل آزادی تجمعات، آزادی بیان، مذهب و مطبوعات، استفاده از مجازات اعدام برای جرایم غیر خطرناک و حساس، شرایط بد و غیرانسانی بازداشتگاه ها، بازداشت های غیرقانونی ، عدم شفافیت در پروسه های قضایی و حقوقی، ادامه مصونیت نیروهای امنیتی، حقوق زنان  و اقلیت های دینی و مذهبی مطرح کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود در این گزارش آورده است که دولت اقدامات کمی را برای تحقیق و بررسی، محاکمه و مجازات ویا مسئول دانستن افرادی که مرتکب این بد رفتاری ها شده اند، برداشته است و مصونیت در تمام سطوح دولت و نیروهای امنیتی و جود دارد.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شودکه مقامات ایران همواره چنین گزارشاتی را مغرضانه، جهت دار و با انگیزه های سیاسی برای تحت فشار قرار دادن کشورمان می دانند و تاکید می کنند که این ارزیابی‌ها به دور از واقعیت و فاقد هرگونه اعتبار است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.