×

80 درصد جمعیت کیفری خراسان جنوبی مربوط به مواد مخدر است

80 درصد جمعیت کیفری خراسان جنوبی مربوط به مواد مخدر است

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت بالغ بر 80 درصد جمعیت کیفری استان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند و بیش از 70 درصد زندانیان در استان غیربومی هستند

80-درصد-جمعیت-کیفری-خراسان-جنوبی-مربوط-به-مواد-مخدر-است وکیل 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: بالغ بر 80 درصد جمعیت کیفری استان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند و بیش از 70 درصد زندانیان در استان غیربومی هستند.

علیرضا صیفی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گزارشی از وضعیت دادگستری استان ارائه کرد و گفت: دادگستری استان خراسان جنوبی با 13 واحد قضایی که 2 واحد به صورت دادگاه بخش اداره می شود، مشغول ارائه خدمات به مردم استان است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی با 450 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، اکثر پرونده‌های کیفری مربوط به مواد مخدر است. دومین پرونده از نظر میزان کثرت مربوط به صدمات غیرعمد در رانندگی است.

وی بیان کرد: دادگستری خراسان جنوبی در بخش کاهش جمعیت کیفری با تمام توان و تلاش در خدمت مردم است و حتی الامکان از بازداشت افراد اجتناب می‌کند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: حکم زندان برای افراد نه تنها به سالم سازی جامعه کمک نمی کند، بلکه آسیب های جبران ناپذیری به افراد و خانواده‌ها وارد می‌سازد.

صیفی گفت: سعی می‌کنیم ظرفیت‌هایی نظیر مجازات جایگزین حبس و تعلیق را اجرایی کنیم. امیدواریم به رسالت سازمانی و فرائض دینی خود به‌درستی عمل کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.