×

مجازات اعدام حاملین مواد مخدر حذف می شود

مجازات اعدام حاملین مواد مخدر حذف می شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مجازات اعدام حاملین مواد مخدر برای کسانی که پیش از این محکوم به اعدام شده بودند حذف خواهد شد

مجازات-اعدام-حاملین-مواد-مخدر-حذف-می-شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مجازات اعدام حاملین مواد مخدر برای کسانی که پیش از این محکوم به اعدام شده بودند حذف خواهد شد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از این در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در قالب "اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر" مقرر شده بود که  حمل  مواد مخدر در صورتی که باندی و مسلح نبوده باشد و متهم بیش از 15 سال حبس نداشته باشد  مشمول حکم اعدام نمی شود در همین رابطه  در جلسه عصر امروز( یکشنبه) کمیسیون یک تبصره  به این حکم اضافه شد که بر اساس آن کسانی که در جرایم مواد مخدر 5 و 10 سال زندان دریافت می‌کنند تخفیف نخواهند داشت.

وی افزود: به موجب تبصره دیگری که در کمیسیون قضایی و حقوقی مصوب شد این قانون عطف به ماسبق می‌شود و کسانی که پیش از این در جرایم مواد مخدر محکوم به اعدام شده بودند در صورتی که شرایط مصوب در قانون جدید را داشته باشند مشمول مجازات جایگزین اعدام خواهند شد. همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد کسانیکه نسبت به احکام پیشین خود عفو دریافت کرده بودند در صورتی که قانون جدید برای آن‌ها مزیت بیشتری داشته باشد می‌توانند از احکام این قانون استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درباره این که آیا کسانی که نسبت به تولید ، توزیع،‌فروش و ساخت مواد مخدر اقدام می‌کنند حکم اعدام دریافت می‌کنند یا خیر دو نظر در کمیسیون وجود دارد که عده ای موافق حکم اعدام برای این افراد و عده ای مخالف آن هستند. لذا بررسی و تصمیم گیری درباره این موضوع به جلسه آینده کمیسیون موکول شد.

این موضوع فعلا در کمیسیون حقوقی - قضایی مجلس تصویب شده و برای تصویب نهایی باید در صحن مجلس بررسی و به رأی تمامی نمایندگان مجلس گذاشته شود

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.