×

سازش 36 درصدی در پرونده های طلاق با راه اندازی مراکز مشاوره ، شبکه های اجتماعی ، بلای خانمان سوز خانواده ها

سازش 36 درصدی در پرونده های طلاق با راه اندازی مراکز مشاوره ، شبکه های اجتماعی ، بلای خانمان سوز خانواده ها

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری یزد گفت 4 مرکز مشاوره تحت نظر این معاونت تشکیل و در حال فعالیت هستند که نتیجه فعالیت این مراکز منجر به صلح و سازش 36 درصد از پرونده‌های طلاق شده است

سازش-36-درصدی-در-پرونده-های-طلاق-با-راه-اندازی-مراکز-مشاوره-،-شبکه-های-اجتماعی-،-بلای-خانمان-سوز-خانواده-ها

 سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری یزد گفت: 4 مرکز مشاوره تحت نظر این معاونت تشکیل و در حال فعالیت هستند که نتیجه فعالیت این مراکز منجر به صلح و سازش 36 درصد از پرونده‌های طلاق شده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان با بیان اینکه معمولا بیشتر زوجین در سال‌های اول تا پنجم زندگی مشترک دچار مشکل شده و اقدام به جدایی می‌کنند اظهار داشت: متاسفانه عدم پایبندی به مسائل اخلاقی و روابط فرا زناشویی، دخالت اطرافیان و اعتیاد، عدم تمکین و تناسب فرهنگی زوجین، مشکلات جنسی، ازدواج مجدد، عدم پرداخت نفقه، بیماری‌های جسمی و اختلافات دینی و مذهبی اصلی‌ترین عوامل طلاق در جامعه امروزی به حساب می‌آیند.

علی شریعت پناه افزود: از سال 91 طرحی با عنوان طرح مداخله در فرایند طلاق با همکاری سازمان بهزیستی در استان آغاز شد که در آن مرکزی به عنوان مرکز تحکیم بنیاد خانواده تاسیس و پرونده‌های طلاق قبل از رسیدگی به این مرکز ارجاع داده شده و نسبت به صلح و سازش زوجین اقداماتی صورت می‌گرفت که در اکثر مواقع نیز موفقیت آمیز بود.

شریعت پناه افزود: متاسفانه در سال 95 اداره بهزیستی با تعطیلی مرکز تحکیم بنیاد خانواده آن هم بدون اطلاع معاونت، پرونده طرحی را که از سوی قوه قضائیه مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان بهترین طرح کشوری انتخاب شده بود، بست.

وی با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان پس از توقف طرح فوق، اقدام به راه اندازی مراکز مشاوره خانواده کرد اظهار داشت: 4 مرکز مشاوره تحت نظر معاونت تشکیل و در حال فعالیت هستند که نتیجه فعالیت این مراکز منجر به صلح و سازش 36 درصد از پرونده‌های طلاق شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان شبکه‌های اجتماعی را در جدایی همسران و گسست خانواده‌ها تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروزه شبکه‌های اجتماعی بلای جان خانواده‌ها شده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.