×

آوایی توان حقوقی و استقلال فردی اش را در سمت هایی که داشته به اثبات رسانده است

آوایی توان حقوقی و استقلال فردی اش را در سمت هایی که داشته به اثبات رسانده است

یک وکیل دادگستری گفت به عنوان یک شهروند و فعال عرصه صنفی و حقوقی شهادت می‌دهم از لحاظ توان حقوقی و استقلال فردی همچنین تعادل و تعارف، آقای آوایی فردی است که توانایی‌اش را در سمت‌هایی که داشته به اثبات رسانده است

آوایی-توان-حقوقی-و-استقلال-فردی-اش-را-در-سمت-هایی-که-داشته-به-اثبات-رسانده-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: به عنوان یک شهروند و فعال عرصه صنفی و حقوقی شهادت می‌دهم از لحاظ توان حقوقی و استقلال فردی همچنین تعادل و تعارف، آقای آوایی فردی است که توانایی‌اش را در سمت‌هایی که داشته به اثبات رسانده است.

علی نجفی‌توانا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه مسلم است این است که برای یک اداره مدبرانه در کشور پهناوری مانند ایران باید از تخصص‌های مختلف استفاده کرد، گفت: البته چنانچه می‌دانیم تخصص به تنهایی کافی نیست،‌ بلکه تخصصی مفید و موثر خواهد بود که همراه با توان مدیریتی، شم مدیریتی و قابلیت اداره بخش واگذار شده به فرد باشد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز،‌ افزود: طبیعتا در این میان وجود افرادی که دانش حقوقی داشته باشند، هم برای نهادینه کردن قانون گرایی در  مدیریت کلان کشور و احترام به قانون و هم برای اجرای قوانین مصوب و در عین حال رعایت حقوق شهروندی، حقوق اساسی و تحلیل نهایی برای کمک به رئیس دولت در اجرای برنامه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: اگر حقوقدان مجرب، توانمند و مستقل به کار گرفته شود، کارها از مسیر مناسب‌تر و موثرتری طی خواهد شد و به نتیجه بهتری خواهد رسید. بر همین اساس آقای روحانی که خود شخص تحصیل کرده حقوقی هستند هم در دوره گذشته و هم در این دوره سعی کرده‌اند از متخصصین حقوق در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حقوقدان بودن،‌ توانمند بودن و اشتهار علمی به تنهایی مورد نظر نیست، چنانکه گفتیم دانش حقوق همراه با شم حقوقی و توان مدیریتی است که منشاء اثر خواهد شد. صرف نظر از توفیق یا عدم توفیق همراهان حقوقی آقای روحانی در دوره اول ریاست جمهوری که خود مستوجب بحث مفصلی است و در این مقال نمی گنجد، در این حوزه حضور آقای آوایی و خانم جنیدی با توجه به اشتغال این دو همکار طی دو و سه دهه گذشته در عرصه حقوق می‌توان گفت، شخص آقای آوایی تا حدودی که بنده از حقوق کشور  و با فعالین آشنایی دارم از قضات خوش نام،‌ سالم و شخصی متعادل است.

نجفی توانا اضافه کرد: مدیریت ایشان در سمت‌های قضایی و مدیریتی در حداقل یک دهه گذشته در دادگستری تهران و معاونت وزیر نشان دهنده تعادل و قانون‌گرایی ایشان است. البته پست وزارت آن هم وزارت دادگستری که واسطه بین سه قوه و در واقع تامین کننده و مغذی قوه قضائیه است، به این صورت که در خصوص لوایح مورد نیاز قوه مقننه از لحاظ توجیه نیازمندی‌های قانونی و در قوه مجریه در اجرای قوانین و ایجاد ارتباط متعادل بین این سه قوه بحثی است که باید در عمل توانایی ایشان را سنجید.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه به عنوان یک شهروند و فعال عرصه صنفی و حقوقی شهادت می‌دهم از لحاظ توان حقوقی و استقلال فردی همچنین تعادل و تعارف آقای آوایی فردی است که توانایی‌اش را در سمت هایی که داشته به اثبات رسانده است، اظهار کرد: قانوگذاری وی تا حدی که شرایط مدیران بالادستی در کشور اجازه داده است، معدل ایشان را تاکنون معدل قابل قبولی به نمایش گذاشته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.