×

یکی از جنب های مغفول اجرا و تحقق حقوق شهروندی مشارکت نهادهای غیر دولتی است

یکی از جنب های مغفول اجرا و تحقق حقوق شهروندی مشارکت نهادهای غیر دولتی است

مدیر کل دفترحقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، با صدور پیامی در خصوص فعالیتهای علمی ، پژوهشی و ترویجی دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی اعلام کرد که یکی از جنبه های مغفول اجرا و تحقق حقوق شهروندی مشارکت نهادهای غیر دولتی است

یکی-از-جنب-های-مغفول-اجرا-و-تحقق-حقوق-شهروندی-مشارکت-نهادهای-غیر-دولتی-است وکیل 

مدیر کل دفترحقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، با صدور پیامی در خصوص فعالیتهای علمی ، پژوهشی و ترویجی دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی اعلام کرد که یکی از جنبه های مغفول اجرا و تحقق حقوق شهروندی مشارکت نهادهای غیر دولتی است.

متن پیام لادن حیدری بدین شرح است:

حال که حقوق شهروندی از شکل شعاری خود خارج شده و با مدون شدن آن ،دولت اقدامات اجرایی آن را در اشکال مختلف آغاز نموده است ، یکی از جنبه های مغفول اجرا و تحقق حقوق شهروندی مشارکت نهادهای غیر دولتی است. واقعیت این است که دولتها همواره به تلاش بی هزینه یا کم هزینه سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان اجرایی تحقق اهدافش به ویژه در خصوص حقوق شهروندی نیازمندند.

اقدامی که این سازمانها انجام می دهند از اقدامات دولت به لحاظ ارتباط موثر و مستقیم آنها با شهروندان تاثیر گذارتر می باشد.

از دیگر سو شرط لازم اجرای منشور حقوق شهروندی ، آشنایی عموم به مفاد این منشور است.بر این اساس باید افرادی که برای این موضوع آموزش های کافی را دیده اند در اقصی نقاط کشور به ترویج و تبیین حقوق مندرج در منشور وتکالیف دولت و شهروندان در قبال آن بپردازند.

با این وصف فعالیت های دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی به لحاظ ساختار و اهداف بیشترین تاثیر را در تحقق اهداف دولت راجع به منشور حقوق شهروندی داشته و دولت باید از این ظرفیت ها نهایت بهره را ببرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.