×

بدهکاری که نتواند بدهی خود را بدهد ، در صورت رد درخواست اعسار ، زندانی می شود

بدهکاری که نتواند بدهی خود را بدهد ، در صورت رد درخواست اعسار ، زندانی می شود

اگر بدهکاری به حکم دادگاه محکوم به پرداخت بدهی‌اش شود و نتواند آن را بپردازد و درخواست اعسارش هم پذیرفته نشود، تا زمان پرداخت بدهی و یا رضایت شاکی زندانی خواهد شد

بدهکاری-که-نتواند-بدهی-خود-را-بدهد-،-در-صورت-رد-درخواست-اعسار-،-زندانی-می-شود وکیل 

 اگر بدهکاری به حکم دادگاه محکوم به پرداخت بدهی‌اش شود و نتواند آن را بپردازد و درخواست اعسارش هم پذیرفته نشود، تا زمان پرداخت بدهی و یا رضایت شاکی زندانی خواهد شد.

 پرسش مخاطب درباره بدهکاری که قادر به پرداخت بدهی‌اش نیست، این است:

با. سلام اینجانب بابت ضمانت فردی از او سفته گرفتم. الان مالی برای توقیف ندارد. آیا میتوان حکم بازداشت او را گرفت؟ لازم به ذکر است که در شهر دیگری است و فراری.

پاسخ کارشناسان :

مطابق ماده 1 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکوم به عین معین باشد آن مال أخذ و به محکومٌ له تسلیم می‌شود و در صورتی که رد عین ممکن نباشد یا محکوم به عین معین نباشد، اموال محکوم علیه با رعایت مستثنیات دین و مطابق قانون اجرای احکام مدنی و سایر مقررات مربوط، توقیف و از محل آن حسب مورد محکوم به یا مثل یا قیمت آن استیفاء می‌شود. از طرفی دیگر بر اساس ماده 3 قانون موصوف اگر استیفای محکوم به از طرق مذکور در این قانون ممکن نگردد محکوم علیه به تقاضای محکوم له تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته شدن ادعای اعسار او یا جلب رضایت محکوم له حبس می‌شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.