×

هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از کلاهبرداری

هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از کلاهبرداری

عدم صدور چک به صورت سفید امضاء حتی برای نزدیکان، عدم مراجعه به عابربانک‌ها قبل از انعقاد قرارداد و خرید اجناس و گمراه نشدن در قبال دریافت پیامک‌هایی چون «شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل شد‌ه‌اید»، از جمله هشدارهای پلیسی است

هشدارهای-پلیسی-برای-پیشگیری-از-کلاهبرداری

عدم صدور چک به صورت سفید امضاء حتی برای نزدیکان، عدم مراجعه به عابربانک‌ها قبل از انعقاد قرارداد و خرید اجناس و گمراه نشدن در قبال دریافت پیامک‌هایی چون «شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل شد‌ه‌اید»، از جمله هشدارهای پلیسی است.

کلاهبرداران انسان‌های باهوشی هستند اما به راحتی می‌توان از افتادن در دام آنها جلوگیری کرد؛ بنابراین لازم است برای پیشگیری از کلاهبرداری در انتقال وجه نقد به حساب خود، از در اختیار قرار دادن رمز اول و دوم (اینترنتی) به سایر افراد خودداری کرده و در صورت احتمال لو رفتن رمز، نسبت به تغییر آن بلافاصله اقدام کنید.

 موارد دیگری که پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرده، به شرح ذیل است:

ـ در صورت بروز هر گونه مشکلات اداری و قضایی از اعتماد به اشخاصی که به دلیل تشابه اسمی یا معرفی خود به عنوان بستگان مسئولان کشوری و لشکری درخواست دریافت وجه در جهت رفع مشکل می کنند، خودداری کنید.

ـ از انتقال هر گونه وجه از طریق دستگاههای خودپرداز به حسابهایی که اشخاص تحت عنوان خریدار در تماس تلفنی از شما خواسته تا با مراجعه به دستگاههای خودپرداز قبل از انعقاد قرارداد و خرید اجناس پرداخت شود، خودداری کنید.

ـ اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید؛ با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت می گیرد.

-دقت کنید با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و فریب دهنده که «شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل شده اید»، به باجه‌های عابر بانک مراجعه نکنید.

 ـ تاریخ، مبلغ و سایر مشخصات چک را بدون خط خوردگی بنویسید؛ تاریخ چک را هم به صورت عددی و هم با حروف روی آن بنویسید؛ هرگز چک سفید امضا صادر نکنید حتی برای نزدیکانتان و تنها پس از تکمیل مشخصات چک و اطمینان از صحت نوشته‌ها چک را امضاء کنید.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.