×

بهترین روش بجای فیلترینگ ، آگاهی بخشی صحیح به مردم است

بهترین روش بجای فیلترینگ ، آگاهی بخشی صحیح به مردم است

یک وکیل دادگستری گفت با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، عملا مشاهده می‌کنیم که افراد جامعه با استفاده از فیلترشکن از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا با توجه به افزایش شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان این ممنوعیت را اعمال کرد و یا کسانی که از این فیلترینگ عبور می‌کنند را به مجازات رساند

بهترین-روش-بجای-فیلترینگ-،-آگاهی-بخشی-صحیح-به-مردم-است

یک وکیل دادگستری گفت: با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، عملا مشاهده می‌کنیم که افراد جامعه با استفاده از فیلترشکن از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا با توجه به افزایش شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان این ممنوعیت را اعمال کرد و یا کسانی که از این فیلترینگ عبور می‌کنند را به مجازات رساند.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو اظهار کرد: در ابتدای انقلاب در مورد سایر وسایل ارتباطی استفاده از ویدیوهای خانگی ممنوع شده بود، اما با این حال از آن استفاده می شد. در گذشته قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات ماهواره‌ای تصویب شده بود، اما مشاهده کردیم که این قانون بلااجرا ماند و عملا همه کسانی که با آنها برخورد شد، از تجهیزات ماهواره‌ای جایگزین استفاده کردند.

وی افزود: با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، عملا مشاهده می‌کنیم که افراد جامعه با استفاده از فیلترشکن از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا با توجه به افزایش شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان این ممنوعیت را اعمال کرد و یا کسانی که از این فیلترینگ عبور می‌کنند را به مجازات رساند.

این وکیل دادگستری بیان کرد: می‌دانید که مسئولان جامعه بنا به ضرورت و احتیاج و به خاطر همخوانی با جهان امروزی مجبورند از برخی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر و ... استفاده کرده و به خاطر شرایط جامعه از فیلترینگ عبور کنند، با توجه به اینکه امروز دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید رفته، بستن شبکه‌های اجتماعی هیچ نفعی به حال جامعه نداشته است جز اینکه حکومت یا مصوباتش را بلااجرا می‌کند یا با تصویب برخی آیین‌نامه‌ها و مقررات در مظان اتهام قرار می گیرد یا تصمیماتش لوث می شود؛ لذا این روش (فیلترینگ) روش مناسبی در جهان امروز نیست و بهبود یافته تلقی نمی‌شود.

پوربابایی ادامه داد: اگر در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس‌آپ تعدادی از افراد اقدام به یکسری رفتارهایی می زنند که خشونت آمیز است، بهترین روش به جای فیلترینگ، آگاهی بخشی صحیح است که نمونه این کار را شبکه های اجتماعی در خصوص مساله زلزله به خرج دادند. حکومت می تواند با ایجاد شبکه های صحیح، اخبار دقیق و اطلاع رسانی درست آگاهی افراد جامعه را بالا ببرد و با اخباری که توسط شبکه های مجازی غیرصحیح به اطلاع مردم می رسد برخورد کند.

وی در پایان گفت: اگر صدا و سیما اخبار صحیح را به اطلاع مردم برساند و یا با ایجاد شبکه های درست و منظم، اطلاعات درست را به مردم بدهد، مطمئن باشید مردم به همان سمت هدایت می شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.