×

هزینه دادخواهی با تصویب آیین نامه دادرسی کاهش می یابد

هزینه دادخواهی با تصویب آیین نامه دادرسی کاهش می یابد

محمدعلی اسفنانی در مورد برخی انتقادها از نحوه عملکرد وکلای دادگستری در جامعه اظهار داشت جامعه وکلا جامعه بسیار بزرگی است که به دلیل نوع کارشان به طور طبیعی ممکن است، یکی از طرفین دعوی از آن‌ها اعلام نارضایتی کند که این امر را نمی‌توان به تمامی وکلا تعمیم داد

هزینه-دادخواهی-با-تصویب-آیین-نامه-دادرسی-کاهش-می-یابد

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگارن در مورد برخی انتقادها از نحوه عملکرد وکلای دادگستری در جامعه اظهار داشت: جامعه وکلا جامعه بسیار بزرگی است که به دلیل نوع کارشان به طور طبیعی ممکن است، یکی از طرفین دعوی از آن‌ها اعلام نارضایتی کند که این امر را نمی‌توان به تمامی وکلا تعمیم داد.

وی افزود: ضعف در برخی قوانین و ایرادات شکلی ممکن است موجبات اطاله دادرسی و افزایش هزینه‌های دادخواهی (اعسار هزینه های دادرسی) که شامل دستمزد وکلا( یکی از دلایل نارضایتی مردمی) نیز می شود، را ایجاد کند.

اسفنانی تصریح کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی درصدد است در ذیل قانون آیین‌نامه دادرسی که در این کمیسیون در دست بررسی است زمینه‌هایی که موجبات اطاله دادرسی و افزایش هزینه‌های دادرسی را فراهم می‌کند برطرف سازد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی در مورد روند بررسی طرح وکالت در مجلس نیز گفت: طرح وکالت برای نخستین بار در مجلس هشتم مطرح شد که در آن برهه با نواقصی همراه بود و این نواقص هم اکنون در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دست بررسی و تکمیل نهایی است و به زودی طرح تکمیلی به هیأت رئیسه ارجاع داده می شود.

اسفنانی خاطرنشان کرد: نهایی شدن طرح وکالت در کنار لایحه جامع وکالت که مدت زمان زیادی است در دولت معطل مانده می‌توانند تا حد زیادی راهگشای مباحث حقوقی مربوط به وکالت باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.