×

خلا های قانونی در زمینه جرایم سایبری

خلا های قانونی در زمینه جرایم سایبری

با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم بین‌المللی تدوین قوانین بین المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رس

خلا-های-قانونی-در-زمینه-جرایم-سایبری وکیل 

 با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم بین‌المللی تدوین قوانین بین المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

"رضا محمدی" :با اشاره به ضرورت تقویت همکاریهای بین‌المللی در راستای مبارزه با جرایم مختلف اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری ضرورت تدوین قوانین منسجم در ابعاد جهانی و تقویت همکاریهای بین‌المللی در راستای مبارزه با جرایم احساس می‌شود.

وی با تاکید بر خلاهای موجود در زمینه جرایم سایبری ادامه داد: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

محمدی افزود: مجرمان جرایم سایبری بدون حضور فیزیکی قادر به انجام جرایم گسترده در سایر کشورها هستند، بنابراین تدوین قوانین موثر و همکاری همه‌جانبه با پلیس اینترپول باید سرلوحه هرگونه اقدام قرار گیرد.

این حقوقدان تصریح کرد: یک نهاد نظارتی و بازوی توانمند اجرایی نظیر پلیس اینترپول، باید میان کشورهای اسلامی تشکیل و همکاری‌های نزدیک و همه‌جانبه میان این کشورها را تقویت کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل دادگاه اسلامی حقوق بشر می‌تواند از بازوهای اجرایی مانند پلیس بین‌الملل اسلامی(مشترک در کشورهای مسلمان) استفاده کرده و در راستای جلوگیری از عدم مجازات مجرمین ،اقدامات موثر را انجام دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.