×

ضرورت تقویت همکاری های بین المللی به منظور مبارزه با جرایم سایبری

ضرورت تقویت همکاری های بین المللی به منظور مبارزه با جرایم سایبری

یک حقوقدان گفت با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرائم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد

ضرورت-تقویت-همکاری-های-بین-المللی-به-منظور-مبارزه-با-جرایم-سایبری وکیل 

یک حقوقدان گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرائم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

"رضا محمدی" ، با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با جرائم سایبری اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری ضرورت تدوین قوانین منسجم در ابعاد جهانی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با جرائم احساس می‌شود.
 
وی با تاکید بر خلاهای موجود در زمینه جرائم سایبری ادامه داد: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر و همکاری های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
 
محمدی افزود: مجرمان جرائم سایبری بدون حضور فیزیکی قادر به انجام جرائم گسترده در سایر کشورها هستند، بنابراین تدوین قوانین موثر و همکاری همه‌جانبه با پلیس اینترپل باید سرلوحه هرگونه اقدام قرار گیرد.   
 
این حقوقدان تصریح کرد: یک نهاد نظارتی و بازوی توانمند اجرایی نظیر پلیس اینترپل، باید میان کشورهای اسلامی تشکیل و همکاری‌های نزدیک و همه‌جانبه میان این کشورها را تقویت کند.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل دادگاه اسلامی حقوق بشر می‌تواند از بازوهای اجرایی مانند پلیس بین‌الملل اسلامی(مشترک در کشورهای مسلمان) استفاده کرده و در راستای جلوگیری از عدم مجازات مجرمین، اقدامات موثر را انجام دهد.
 

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.