×

دادخواست تقسیم ترکه و افراز

دادخواست تقسیم ترکه و افراز

دادخواست تقسیم ترکه و افراز

دادخواست-تقسیم-ترکه-و-افراز وکیل 

متن پرسش :

با سلام پدر بنده چند سال قبل فوت نموده و چند قطعه زمبن کشاورزی از وی به جا مانده که به علت اختلاف با برادرانم میخواهم دادخواست تقسیم ترکه ( مقالات مرتبط با تقسیم ترکه - سوالات مرتبط با تقسیم ترکه ) بدهم:حال با توجه به اینکه سند رسمی زمینهای مذکور به صورت مشاع با چند نفر دیگر از اهالی روستا که برخی فوت شده اند میباشد دادخواست بنده با اشکال مواجه نمیشود؟(البته هر کدام از شرکائ از دهها سال قبل سهم خود را به صورت مفروز الرعیه متصرف میباشند) آیا با شهادت شهود میتوان ثابت کرد که سهم پدر بنده از سایر شرکائ جدا شده است با توجه به مفاد سند رسمی که مشاع میباشد؟ ایا دادگاه دعوای بنده را استماع میکند یا میگوید چون ملک پدرت افراز( مقالات مرتبط با افراز - سوالات مرتبط با افراز )  قانونی نشده دعوی فعلا قابلیت استماع ندارد؟

نحوه صدور گزارش اصلاحی در درخواست تقسیم ترکه - بایدها و نبایدهای تقسیم ترکه 

فرق افراز و تفکیک - افراز راهی برای پایان دادن به مالکیت مشاع - آیین نامه قانون افراز و فروش املاک مشاع - قانون افراز و فروش املاک مشاع 

متن پاسخ :

دادخواست تقسیم ترکه( مقالات مرتبط با تقسیم ترکه - سوالات مرتبط با تقسیم ترکه ) می بایست به طرفیت کلیه وراث ( مقالات مرتبط با وراث - سوالات مرتبط با وراث )  تنظیم گردد. خواه متوفی در ملک ، مالکیت اختصاصی داشته یا مشاعی . النهایه از آنجا که شرکای اصلی فوت کرده اند، می بایست با تهیه گواهی انحصار وراث ( مقالات مرتبط با گواهی انحصار وراثت - سوالات مرتبط با گواهی انحصار وراثت )  و فرمهای اداره دارائی ( از جمله فرم شماره نوزده ) نسبت به طرح و اقامه دعوی به طرفیت وراث اقدام نمود. همچنین می توان بدون مراجعه به دادگاه با تهیه مدارک لازم و مراجعه به اداره ثبت محل نسبت به درخواست افراز سهم خویش از ملک مشاعی( مقالات مرتبط با ملک مشاع - سوالات مرتبط با ملک مشاع )  اقدام کرد. لکن چنانچه بین ورثه شخص یا اشخاص صغیر باشد صرفاً مراجع قضائی صالح برای رسیدگی می باشند. النهایه چنانچه سهم شخص از ملک مشاعی به تشخیص کارشناسان اداره ثبت قابل افراز نباشد، شریک مزبور می تواند درخواست فروش ملک مشاع و دریافت سهم خود را از دادگاه نماید. برای اثبات سهم مشاعی علاوه بر شهادت شهود تأمین دلیل با جلب نظر کارشناس دادگستری ( ثبتی ) مؤثر و راهگشاست .

منبع : راه مقصود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.