قانون الزام به پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثار گران در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور

قانون الزام به پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثار گران در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور

قانون-الزام-به-پذیرش-افراد-واجد-شرایط-استفاده-از-سهمیه-ایثار-گران-در-دانشگاهها-و-موسسات-آموزش-عالی-کشور
شماره 2000 ـ ق - 14/2/1377
حضرت حجه السلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح الحاق یک ماده به قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهاد گران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب 30/11/1376 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان و متن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل 123 قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری
شماره 8353 23/2/1377
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
قانون الزام به پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 18/1/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/2/1377 و اصل گردیده است ، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد .
رییس جمهور ـ سید محمد خاتمی

ماده واحده ـ وزارت خانه فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان آموزش پزشکی موظف اند براساس تحقیقات و بررسیهای سازمان سنجش آموزش کشور و نتایج علمی کنکور سراسری در دو سال تحصیلی آینده کلیه افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه 40% موضوع قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهاد گران بسیجی به دانشگاهها و اصلاحات بعدی آن را در موسسات آموزش عالی کشور مورد پذیرش قرار دهند .
تبصره 1 ـ 5% ظرفیت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالای 50% و همسران آزادگان با سنوات 4 سال به بالا اختصاص می یابد این ظرفیت با موافقت وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می تواند اضافه بر ظرفیت اعلام شده در دفترچه کنکور سراسری باشد در صورت عدم تکمیل ظرفیت باقیمانده آن به فرزندان و همسران جانبازی بالای 25% تخصیص داده می شود .
تبصره 2 ـ آیین نامه اجرایی لازم حداکثر ظرف مدت دو ماه توسط وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به صورت الحاق به آیین نامه اجرایی قانون فوق الذکر به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 18 /1/1477 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/2/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/01/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.