دیلم به عنوان آلت قتاله

دیلم به عنوان آلت قتاله

دیلم-به-عنوان-آلت-قتاله-

وکیل


کلاسه پرونده : 11/4/3339
شماره رای : 123/4
تاریخ رسیدگی : 28/2/70
فرجامخواه : تجدیدنظرخواهی محکوم علیه و وکیل مدافع
فرجامخواسته : دادنامه شماره 13609/10/69 صادره ازشعبه پنجم دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه 4 دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : آقای هدایت.00 فرزند.00 18 ساله به اتهام قتل عمدی آقای سعدی ... تحت تعقیب کیفری واقع " شده است." با صدور کیفرخواست مورخه 25/2/69 که دلایل راگزارش مامورین ،شکات اولیای دم اقرار متهم به قتل عمدی با دیلم و کشف آلت آغشته به خون گواهی گواهان و غیره ذکر کرده است پرونده در دادگاه کیفری یک ... مورد رسیدگی قرار گرفته " است." والدین مقتول با شرح جریان از هدایت به عنوان قاتل عمدی شکایت " کرده اند" و تقاضای قصاص دارند. متهم ضمن شرح جریان می گوید: (سعید (مقتول ) و صادق روی من ریختند و می خواستند به من تجاوز کنند. هر چهارنفر با هم داخل و بیرون ماشین دعوا کردیم 0 سعید چاقو داشت. محمدآمدمیانجیگری کند بیهوش افتادم 0 نمی دانم با من کاری کردند یا نه ( در اوراق 20و21 گفته این دو نفر به او تجاوز کردند) اقاریر قبلی ار صادق گفته بود بگویم 0)
صادق جریان واقعه را مشروحا" بیان کرده و اضافه کرده " است " در حال حاضر برای پدر متقول کار نمی کند و رابطه و مخدری وجود ندارد. در جلسه 17/7/69 با استماع شکایت پدر مقتول و تحقیق از متهم که اظهارات قبلی خود را تکرار کرده ( ص 97 نمی داند لواط کردند یا خیر) با این وصف که بعد از جریان مورد ادعا می گ وید (مرا به صندلی عقب پاترول انداختند" و" به طرف معدن رفتیم 0وحید رفت داخل ماشین تا بقیه مشروب داخل ظرف را بیرون بیاورد. بین صادق و سعید نزاع شد و شروع به کتک کاری کردند. یکباره سعید افتاد.00 اقرار منردج در صفحه ... 13 " رابه " نقل ... از صادق بیان کرده بودم ... هم در داخل مشاین و هم خارج از ماشین صادق و سعید آن کار را (لواط) کردند.) دادگاه تناقص گویی و اختلافگویی های متهم " را" به او تذکر داده " است." خلاصه می گوید ندانستم لواط کردند یا خیر0 به همین جهت پزشک قانونی تشخیص نداده 0 دادگاه " درباره " اظهارات متهم در صفحه 21 گفته انزال به آنها دست داد توضیح خواسته " است.وی " می گوید (آن طوری نگفتم 0)
در جلسه 10/10/69 با حضور اولیای دم و ویکل آنها و متهم و وکیل او محاکمه انجام شده " است." اولیای دم تقاضای قصاص را تکرار کرده اند. از گواهان استماع شهادت شده 0 وکیل اولیای دم " بابیان " خلاصه ای از جریان واقعه و پرونده و اینکه " متهم " مسائل اخلاقی و جنسی را بعدا" در فرصتی که بدست آورده داستان سازی کرده که پزشک هم گواهی بلاوجه بودن ادعای او را نموده " است و اینکه " به هر حال قتل قابل توجیه نیست و تقاضای قصاص کرده آقای وکیل مدافع تحقیق از مطلعین را موثر دانسته از موکل دفاع کرده که اینها عده ای جوان بوده اند که با شرب مشروب الکلی و اینکه دسترسی به کسی نداشته اند تصمیم به این امر می گیردند و با موکل مرتکب لواط می شوند. معلوم نیست شده اند یا نشده اند. موکل از عرض خود دفاع کرده " است." وکیل اولیای دم پاسخگو شده و تقاضای تحقیق ازشهود را وسیله ای برای تاخیر در صدور حکم دانسته " و" توضیح داده " است که " اظهارات آنها نمی تواند در اصل قضیه قتل موثر باشد، تنها می توانند " درباره " اینکه قصد لواط داشته یا خیر شهادت بدهند که آن هم شرعا" و قانونا" محوز ارتکاب قتل نیست و تشخیص آن به عهده دادگاه است.
تحقیقات و محاکمه و اظهارات وکلا در هشت صفحه نوشته شده است. آقای استوار ... فرمانده پاسگاه ادای شهادت و شرح جریان نموده ، صادق ... نیز شهادت داده " است." دادگاه با ذکر مقدمه جریان امر و دلایل از جمله شهادت شهود عینی و تحقیقات جامع ... و با ذکر دلایل و با رد مدافعات متهم و وکیل مدافع جرم قتل عمدی اتهام انتسابی متهم را محرز تشخیص " داده و" بر طبق ماده 1 و بند 2 از ماده 2ق ،ح ،ق حکم قصاص نفس متهم را صادر کرده است.
محکوم علیه فی المجلس به آن اعتراض کرده " است." وکیل مدافع ذیل دادنامه همچنین طی لایحه مورخ 11/12/69 به حکم محکومیت اعتراض کرده با شرح مختصر جریان واقعه و اینکه موکل از عرض خود دفاع نموده اشاره به گواهی محرمانه پاسگاه و درخواست اخذ شهادت شهود و نقص در تحقیقا کرده است. رئیس دادگاه در ذیل این لایحه با در اعتراضات در عقیده خود باقی مانده " است و" پرونده به دیوان عالی ارسال و به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای عبدالحسین عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور احمالا" مبنی بر " اینکه " ازطرف محکوم علیه و وکیل او ایراد و اعتراض موثری به عمل نیامده عقیده به تایید دادنامه دارد. " درباره " دادنامه ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
( با توجه به مجموع اوراق پرونده ودلایل استنادیه در آن از جمله اوراق محاکمه که در دادگاه انجام گرفته و نظر به اینکه از جانب محکوم علیه و وکیل او ایرادو اشکال موجهی نسبت به حکم صادره به عمل نیامده و به نظرنمی رسدلذادادنامه تجدیدنظرخواسته راتاییدمی کند.)

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

70

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 123

تاریخ تصویب : 1370/02/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.