×

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضائیه از اداری به قضائی

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضائیه از اداری به قضائی

دستورالعمل-اجرائی-تبدیل-وضع-کارکنان-قوه-قضائیه-از-اداری-به-قضائی
ماده 1- هیئت سه نفره منتخب از سوی ریاست محترم قوه قضائیه که عبارتند از معاون اجرائی ریاست قوه قضائیه مدیر کل اموزش و گزینش استخدام قضات، معاون حقوقی امور مجلس وزارت دادگستری (آقایان عباسی فرد، میر حجازی، منتظری) براساس مواد این دستورالعمل نسبت به تبدیل وضعیت کارمندان قوه قضائیه از اداری به قضائی اقدام می نمایند.
ماده 2- جلسات هیئت در محل اداره کل آموزش تشکیل و دبیر هیئت با نظر اعضاء انتخاب می شود و هزینه جلسات و آزمون و غیره در داخل اعتبارات مالی اداره کل اموزش قابل محاسبه می باشد.
تبصره- تعداد جلسات و زمان آن بستگی به میزان داوطلبین دارد و در هر هفته حداقل یک جلسه و در صورت نیاز دو جلسه در هر هفته خواهد بود.
ماده 3- داوطلبین تبدیل وضعیت لازم است تقاضای خود را کتباً بانضمام مدارک مندرج در ماده 7 این دستورالعمل به دفتر هیئت به نفره تسلیم تا پس از دستور ثبت و تشکیل پرونده نسبت بانجام آزمون مصاحبه و احراز صلاحیت اخلاقی و عدالت برابر و مواد آتی اقدام گردد.
ماده 4- زمان برگزاری علمی در هر چهار ماه یکبار با توجه به امکانات اداره کل آموزش برگزار خواهد گردید.
ماده5- برای اخراز صلاحیت اخلاقی ، توان کاری، شغلی، اجتماعی و عدالت فرد او ؟ اداره کل اموزش به صورت محرمانه از حراست مرکزی دادگستری ، وزارت اطلاعات به طرفق مقتضی استعلام خواهد کرد و در مواردی که اعضای هیئت استعلام و لازم نبیند مراتب را به اداره کل اموزش اعلام و در این صورت پذیرش در آزمون علمی کافی برای احراز صلاحیت تبدیل از اداری به قضایی می باشد.
تبصره: چنانچه حراست مرکزی دادگستری یا وزارت اطلاعات در مهلت دو ماه از تاریخ استعلام پاسخ لازم را ندهد. هیئت راساً نسبت به وضعیت متقاضی تصمیم خواهد گرفت.
ماده 6- برای احراز عدالت فرد او طلب لازم است حداقل دو نفر که مورد تائید هیئت سه نفره باشند نسبت به تعدیل ویا توئیق داوطلب صراحتاً اعلام نظر نمایند.
تبصره 1- از کلیه داوطلبین پس از قبولی در آزمون علمی و احراز صلاحیت بوسیله هیئت مصاحبه بعمل خواهد آمد.
تبصره 2- چنانچه نتیجه مصاحبه داوطلب از نظر هیئت مثبت ارزیابی گردد، براسا تبصره 1 ماده 2 آئین نامه اجرائی قانون استخدام قضات و شرایط کارآموزش مصوب 4/4/59 از گذرانیدن دوره کارآموزی معاف بوده و از طریق مدیر کل اموزش محل خدمت متقاضی مشخص و پیشنهاد صدور ابلاغ قضائی بعنوان قاضی تحقیق به اداره کل کارگزینی داده خواهد شد.
تبصره 3- چنانچه نتیجه مصاحبه داوطلب از نظر هیئت برای تصدی قضاء از لحاظ علمی و عملی ضعف تشخیص داده شد حسب مورد هیئت نسبت به تعیین مدت کارآموزی اتخاذ تصمیم خواهد شد و پس از طی دوره از داوطلب مجدداً مصاحبه بعمل خواهد امد.
تبصره 4- چنانچه صلاحیت داوطلب از نظر هیئت سه نفره جهت تصدی منصب قضاء احراز نگردیده داوطلب کماکان در سمت قبلی بکار اداری انتقال خواهد داشت.
ماده 7- مدارک لازم جهت ثبت نام از داوطلبین موضوع ماده 4 قانون استخدام قضات عبارتند از:
1- ارائه درخواست کتبی از ناحیه داوطلب
2- ارائه حکم کارگزینی ؟؟ در ردیف 9 حکم حقوقی
3- ارائه گواهی 5 سال سابقه خدمت در قوه قضائیه و سازمانهای وابسته به آن
4- ارائه گواهینامه لیسانس حقوق قضائی و یا لیسانس الهیات گرایش مبانی فقه حقوق از دانشگاههای معتبر
5- به مدرک تحصیلی داوطلبانه لیسانس خود را بعنوان معادل اخذ نموده مانند هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد.
تبصره- ارائه گواهی نامه موقت تحصیلی به هنگام ثبت نام کافی است.
ماده 8- اداره کل کارگزینی مکلف است پس از معرفی داوطلب بوسیله اداره کل آموزش پیشی نویس ابلاغ قضائی را تهیه و بعنوان ریاست قوهق ضائیه ارسال نماید.
ماده 9 - مذاکرات تصمیمات و شرح اقدامات هیئت دردفتر مخصوصی ثبت و به منظور پیگیری امور جاریه یک نفر از کارمندان اداره کل آموزش به عنوان مدیر دفتر هیئت سه نفره تعیین و امر محوله را تحت نظر دفتر کمیسیون تا حصول نتیجه نهایی اجرا نماید.
ماده 10- این دستورالعمل بر 10 ماده و 7 تبصره به تصویب رسیده و دستورالعملهای قبلی ملغی الاثر اعلام می گردد

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب :

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.