عدم انجام وظایف محوله و حیف و میل اموال شرکت

عدم انجام وظایف محوله و حیف و میل اموال شرکت

عدم-انجام-وظایف-محوله-و-حیف-و-میل-اموال-شرکت

وکیل


تاریخ : 14/8/74 کلاسه پرونده : 74/29/2081 شماره دادنامه : 789 - 18/8/74
مرجع رسیدگی : شعبه 29
شاکی : آقای محمد عبقری وکیل آقای محمدعلی ... به نشانی ...
متهم : آقای مسعود ... به نشانی ...
موضوع : تخلف
گردشکار : پس از وصول پرونده ثبت کلاسه بالا سرانجام پس از تشریفات قانونی ختم رسیدگی را اعلام به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
به حکایت محتویات پرونده محمدعلی ... و با وکالت آقای محمد عبقری علیه آقای مسعود ... طرح و بیان داشته متهم که مدیر عامل شرکت بوده به وظائف قانونی خود که عبارتست از بیلان عملیات شرکت و مفاصا حسابهای مربوطه را ندیده از طرفی با عدم تصویب بیلان شرکت هر گونه اقدامی که نموده باطل و به عنوان حیف و میل سرمایه شرکت بوده و طبق قانون تجارت مدیر عامل مسئول بوده تقاضای تعقیب کیفری نامبرده را نموده کارشناس حسابرسی تعییین و نظریه خود را تقدیم و ضمیه پرونده است با توجه به توافق نامه مورخه 15/10/1369 شاکی آقای محمدعلی ... سهام خود را به مبلغ 00/000/15 ریال به آقای مسعود ... ( متهم ) واگذار و در تاریخ 26/2/1371 طی 5 فقره چک به مبلغ 000/500/2 ریال از آقای ... دریافت و به علت عدم حضور تشریفات ثبتی صورت نگرفته و سهام انتقال نیافته بنابراین شاکی با قبول وضعیت حاکم بر شرکت سهام را واگذار کرده و سمتی در آنجا نداشته و ندارد از نظر وصول طلب و ثبت سهام بنام خریدار با عنایت به حدوث اختلاف پس از واگذاری سهام نیاز به تقدیم دادخواست حقوقی دارد اتهامی متوجه آقای مسعود ... نیست حکم به برائت او صادر و اعلام می گردد رای صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر می باشد .
رئیس شعبه 29 دادگاه عمومی تهران - قندی

بسمه تعالی
تاریخ : 8/1/74 پرونده کلاسه : 74/23 - 326
مرجع رسیدگی : شعبه 23 دادگاه تجدید نظر استان تهران
با تصدی امضاءکنندگان ذیل تشکیل است
تجدید نظرخواه : آقای محمد عبقری به وکالت از آقای محمدعلی ...
تجدید نظرخوانده : آقای مسعود ...
گردشکار : آقای مسعود ... اتهام : عدم انجام وظایف محوله و حیف و میل اموال شرکت تحت تعقیب دادگاه واقع و پس از رسیدگی و رعایت تشریفات دادرسی به موجب دادنامه 789 - 18/8/74 به برائت صادره محکوم شده از دادنامه صادره درخواست تجدید نظرخواهی شده پرونده به شعبه 23 دادگاه تجدید نظر ارسال با بررسی اوراق پرونده ختم رسیدگی اعلام و به شرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
رای د ادگاه
از ناحیه تجدید نظرخواه اعتراض موجه و مستدلی به دادنامه 789 - 18/8/74 به عمل نیامده تا مستلزم رسیدگی بیشتری باشد دادنامه از حیث رسیدگی و رعایت تشریفات دادرسی و تطبیق اتهام با ماده قانونی و تعیین میزان مجازات بلااشکال است با رد اعترض دادنامه صادره عینا تائید می شود رای قطعی است .
رئیس شعبه 23 دادگاه تجدید نظر استان تهران

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 789

تاریخ تصویب : 1374/08/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.