×

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد

تدوین-پیش-نویس-آیین-نامه-آموزش-ضابطان-قضایی-توسط-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد.

تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح - نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح - هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

 جعفر صادق‌منش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره عالی قضایی نیروهای مسلح گفت: تدوین این پیش‌نویس که بر اساس تبصره ماده 604 آیین دادرسی کیفری تهیه شده، مراحل پایانی خود را می‌گذراند و بر اساس آن کسانی که پیش از این، دوره‌های عالی قضایی را گذرانده‌اند تحت شرایطی نیاز به شرکت در دوره‌های آموزش ضابطین برای دریافت کارت ضابطی ندارند.

وی با اشاره به نقش مهم ضابطان در فرآیند دادرسی گفت: توجه به دانش و مهارت ضابطان یک امر محوری است؛ زیرا که ماهیت کار ضابطان قضایی در مواردی هیچ تفاوتی با ماهیت کار دادیار، بازپرس و قاضی دادگاه ندارد.

صادق‌منش افزود: از ابتدا تا انتهای فرآیند دادرسی یعنی از کشف جرم تا مرحله اجرای احکام، ضابطان قضایی نقش تاثیرگذار و مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهتمام سازمان قضایی در برگزاری دوره‌های عالی قضایی ویژه ضابطین گفت: به دلیل اهمیت کار و نقش ضابطان در سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، سازمان با وجود نداشتن الزام و تکلیف قانونی، از چندین سال قبل این دوره‌ها را برگزار نماید.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان قضایی نیروهای مسلح و دانشگاه امام صادق (ع) 

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح، پویایی و بهبود مستمر روش ها را از خصوصیات دوره‌های عالی قضایی دانست و گفت: از ده سال گذشته تاکنون در هر دوره تغییراتی داشتیم و با کیفیت و روش‌های جدیدی این دوره‌ها را برگزار کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد غیرمنعطفانه ضابطین با افراد گاهی می تواند وقایعی به وجود‌ آورد، با اشاره به یک نمونه از پرونده های قضایی، تصریح کرد: برخورد ما با کسی که به علت مشکلات روحی و روانی نمی تواند نظم اداری را رعایت کند و کارایی لازم را ندارد باید با فهم و اجرای درست قانون، احیاگرانه بوده و طوری نباشد که مشکلی به مشکلات او اضافه کند.

در ادامه این مراسم تعدادی از شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود درباره دوره عالی قضایی پرداختند، نکته قابل توجه در این سخنان، رضایتمندی شرکت کنندگان از دوره و اثربخشی بالای آن و درخواست برای افزایش مدت دوره‌های عالی قضایی بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.