×

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است

محمدرضا خاکشور صبح امروز در همایش توجیهی قضایی و انضباطی کارکنان و فراگیران آموزشی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید بهشتی شیروان، عدم خدمت صحیح در نیروهای مسلح را موجب تحمیل خسران به خانواده و جامعه دانست

پیشگیری-از-وقوع-جرم-مهم-ترین-دغدغه-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح-است وکیل 

محمدرضا خاکشور صبح امروز در همایش توجیهی قضایی و انضباطی کارکنان و فراگیران آموزشی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید بهشتی شیروان، عدم خدمت صحیح در نیروهای مسلح را موجب تحمیل خسران به خانواده و جامعه دانست.

وی عدالت و امنیت را نیاز هر جامعه و مایه نشاط و شادابی مردم دانست و افزود: جامعه‌ای که عدالت و امنیت نداشته باشد پیشرفت و توسعه نیز نخواهد داشت.

خاکشور اظهار کرد: قانون در همه سطوح جامعه باید به مرحله اجرا درآید و در صورت تخطی از آن نیز متخلف باید پاسخگو باشد، چرا که همه در مقابل قانون مساوی‌اند.

وی با بیان اینکه مأموریت نیروهای مسلح در جامعه حساس و حیاتی است، تصریح کرد: افزایش وقوع جرایم نظامی و انتظامی امنیت جامعه را تهدید می‌کند، بنابراین برای داشتن یک نیروی مسلح مقتدر و سالم باید کوشش و تلاش وافر داشته باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان شمالی تاکید کرد: بهترین و آسان‌ترین راه مقابله با جرایم و گناهان، تقویت انگیزه‌های دینی و معنوی است.

وی خطاب به سربازان حاضر در مراسم گفت: شما جوانان بدنه نیروهای مسلح را تشکیل می‌دهید و اقتدار این نیروها به همت و غیرت جوانان پرشور و نشاط است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان شمالی، آشنایی سربازان وظیفه با جرایم و مجازات‌ها را یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

وی گفت: فرار از خدمت، بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی و عدم رعایت مقررات و صدمه به خود بیشترین پرونده‌های قضائی نیروهای مسلح را تشکیل می‌دهد.

خاکشور بیان داشت: میزان ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح استان رشدی نداشته و طی سال‌های گذشته پادگان شهید بهشتی شیروان در بخش وقوع پیشگیری از جرم عملکرد مناسبی در سطح استان خراسان شمالی داشته است.

فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید بهشتی شیروان نیز گفت: با تقویت اعتقادات و ایجاد انگیزه معنوی کارکنان و آگاه‌سازی آنان از عواقب جرایم از تبدیل شدن یک پدیده اجتماعی به معضل امنیتی جلوگیری کرد.

احمد آرائیان نیز در این مراسم اظهار کرد: برقراری امنیت در جامعه محصول اقدامات و زحمات نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی است که با اعمال قوانین، برقراری نظم در جامعه، پیشگیری از وقوع جرایم و تقویت بنیه‌های فکری و معنوی به وجود می‌آید.

این همایش در محل حسینیه این مرکز و به همت معاونت نیروی انسانی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید بهشتی شیروان برگزار شد.

 در پایان این مراسم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به همراه فرماندهی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید بهشتی شیروان از بازداشتگاه این مرکز بازدید و در مورد نحوه نگهداری و انجام امور قضایی و فعالیت‌های فرهنگی توضیحاتی را ارائه کرد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.