×

تصویب 20 ماده لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون اصلی هیات دولت

تصویب 20 ماده لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون اصلی هیات دولت

عضو کمیسیون فرعی بررسی لایحه وکالت رسمی تاکید کرد که در حدود 5 جلسه دیگر بررسی لایحه جامع وکالت در کمیسیون فرعی هیات دولت به پایان می رسد

تصویب-20-ماده-لایحه-جامع-وکالت-رسمی-در-کمیسیون-اصلی-هیات-دولت وکیل 

عضو کمیسیون فرعی بررسی لایحه وکالت رسمی تاکید کرد که در حدود 5 جلسه دیگر بررسی لایحه جامع وکالت در کمیسیون فرعی هیات دولت به پایان می رسد.

سعید باقری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره آخرین روند بررسی لایحه جامع وکالت رسمی، گفت: جلسه اصلی کمیسیون هیات دولت که روزهای یک‌شنبه و پنج شنبه هر هفته برای بررسی لایحه جامع وکالت رسمی برگزار می شود، روز یک‌شنبه این هفته برگزار نشد و این جلسه به پنج‌شنبه هفته جاری موکول شد.

وی با اشاره به این که جلسه کمیسیون فرعی هیات دولت برای بررسی لایحه جامع وکالت رسمی روز سه شنبه هر هفته برگزار می شود، ادامه داد: از مجموع 15 نفری که در کمیسیون فرعی هیات دولت حضور دارند حدود 13 نفر حق رای دارند. در این کمیسیون تعداد مدعوین بسیار است ولی اگر از یک نهادی دو نفر حضور داشته باشند یک نفر حق رای دارد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون اصلی هیات دولت حدودا 12 نفر هستند که 4 نفر از این اعضا از جمله وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رازینی معاون حقوقی قوه قضاییه، بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهور و دکتر عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور حق رای دارند. بقیه اعضاء حق اظهارنظر داشته ولی حق رای ندارند.

باقری ادامه داد: آقایان فرض‌پور ماچیانی و افتخار جهرمی در کمیسیون های اصلی و فرعی هیات دولت حضور دارند. این آقایان در کمیسیون فرعی حق رای دارند ولی در کمیسیون اصلی هیات دولت فقط حق اظهار نظر دارند و حق رای ندارند.

این عضو کمیسیون فرعی بررسی لایحه وکالت رسمی خاطرنشان کرد: کمیسیون اصلی هیات دولت نیز هم‌زمان با جلسات کمیسیون فرعی در حال بررسی این لایحه است و این کمیسیون تاکنون تا ماده 20 این لایحه را بررسی کرده است.

باقری با اشاره به این که یکی از اصلی ترین مواد لایحه جامع وکالت رسمی ماده 25 است، ادامه داد: ان‌شاء الله در یکی دو جلسه آینده در کمیسیون اصلی هیات دولت این ماده مورد بررسی قرار می‌گیرد، کما این که ماده 25 لایحه جامع وکالت رسمی قبلا در کمیسیون فرعی هیات دولت حذف شده بود ولی مهم این است که در کمیسیون اصلی چه تصمیمی درباره این ماده گرفته خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.