×

تاکید یک مقام قضایی بر نقش موثر نیروهای مسلح در تامین امنیت

تاکید یک مقام قضایی بر نقش موثر نیروهای مسلح در تامین امنیت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی در تامین امنیت استان تاکید کرد

تاکید-یک-مقام-قضایی-بر-نقش-موثر-نیروهای-مسلح-در-تامین-امنیت وکیل 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی در تامین امنیت استان تاکید کرد.

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح - تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح - نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح 

 مرتضی تمیزی در همایش سراسری روسای کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: نقش کارکنان نیروهای مسلح در استان سیستان و بلوچستان با وجود توطئه‌های مستمر دشمن، حضور سرویس های اطلاعاتی بیگانه و وجود گروهک های تکفیری در حاشیه مرز، برجسته و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تثبیت امنیت در استان سیستان و بلوچستان با دو راهبردِ مردم محوری و اخلاق محوری توأم است، تصریح کرد: اقتدار نیروی انتظامی ایجاب می‌کند که برخوردهای مأموران پلیس مبتنی بر آموزه‌های دینی و قانونی باشد و احدی حق اقدام فراقانونی ندارد.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسطسازمان قضایی نیروهای مسلح 

وی افزود: ماموران پلیس با تلفیق شرع مقدس اسلام و قوانین موضوعه و احساس مسئولیت شرعی ماموریت خود را انجام می‌دهند که ثمره آن وجود امنیت پایدار است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند به پلیس در اجرای ماموریت‌ها کمک کند، جلب مشارکت مردمی است و زمانی این مشارکت محقق می شود که اعتماد افکار عمومی را در حد مطلوب جلب کنید.

تمیزی با اشاره به اینکه مردم قدردان زحمات شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی هستند، لیکن از همه تلاش ها و فداکاری ها با خبر نیستند، تصریح کرد: زمانی که جرمی به وقوع می پیوندد تاثیر سوء خود را در افکار عمومی می گذارد؛ لذا در صورت کشف جرم، شایسته است تدبیری اندیشیده شود تا از طریق رسانه‌های سمعی و بصری به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به قانون جدید آیین دارسی کیفری افزود: همه موظف هستیم این قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و ساختارهای مناسب آن را ایجاد کنیم.

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

تمیزی با اشاره به آموزش‌های ضابطین توسط سازمان قضایی و دادگستری استان در ارتباط با این قانون گفت: این آموزش ها تاثیر فراوانی در بهبود و ارتقای وضعیت ماموریتی نیروی انتظامی خواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.