×

دریای مازندران 11 نفر را به کام خود فرو برد

دریای مازندران 11 نفر را به کام خود فرو برد

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت در خرداد ماه امسال 11 نفر (همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 57 درصد رشد یافته است

دریای-مازندران-11-نفر-را-به-کام-خود-فرو-برد

 مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در خرداد ماه امسال 11 نفر (همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 57 درصد رشد یافته است.

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: در خرداد ماه امسال 11 نفر (همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 57 درصد رشد یافته است.

بیشترین شهرها

وی تصریح کرد: شهرستان های نوشهر با 4 مورد، محمودآباد ،بابلسر هر کدام با 2 مورد فوتی بیشترین و شهرهای نور ،ساری ، رامسر هر کدام یک مورد در آن به ثبت رسید.

64 درصد غرق شدگان غیر بومی

عباسی با بیان اینکه همگی این غرق شدگان در خارج از طرح دریا شنا کرده بودند افزود : 64 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند. که به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

بیشتر غرقی ها دارای سن 31تا 40 سال هستند

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 31 تا 40 سال با 4 مورد هستند و بعد از آن 21 تا 30 سال با 3 مورد و 11 تا 20 با 2 مورد و 41 تا 60 سال 2 غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری جهت گردشگری و استراحت در دامنه کوه و استفاده از ساحل در یا به مازندران سفر می کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند. شنا در خارج از طرح های در یا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر و ... را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست.

این مقام اجرایی استان مازندران خاطر نشان کرد: در محلهای شناوری و استخرها توجه به تابلوهای هشدار دهنده به میزان قابل توجهی از بروز حادثه جلوگیری می کند. یکی از عوامل خطر در استخرها و دریا شیرجه در قسمت کم عمق است که موجب  برخورد سر به کف، ضربه مغزی و آسیب های نخاعی می شود.

توصیه‌های ایمنی

فراموش نکنیم با یادگیری فن شنا و رعایت موارد ایمنی در محلهای شناوری می توان از بروز حوادث آبی جلوگیری کرد . اگر قصد شنا در دریا را دارید حتما در محل های مشخص شده شنا کنید که به طرح سالم سازی معروف هستند چون در آن محل ها ناجی حضور دارد و با اطمینان بیشتر میتوانید شنا کنید.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.