×

کشاورز قوه قضاییه باید برای پیوستن تشکیلات 187 به کانون های وکلا سرمایه گذاری کند

کشاورز قوه قضاییه باید برای پیوستن تشکیلات 187 به کانون های وکلا سرمایه گذاری کند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه در تصویب لایحه جامع وکالت همچنان مشکلاتی وجود دارد گفت ‌ یک مسئله مهم نحوه پیوستن تشکیلات 187 به کانون های وکلاست که قطعا باید در مورد آن‌ها جنبه های مالی در نظر گرفته شود و قوه قضاییه باید سرمایه گذاری مالی کند

کشاورز-قوه-قضاییه-باید-برای-پیوستن-تشکیلات-187-به-کانون-های-وکلا-سرمایه-گذاری-کند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه در تصویب لایحه جامع وکالت همچنان مشکلاتی وجود دارد گفت:‌ یک مسئله مهم نحوه پیوستن تشکیلات 187 به کانون های وکلاست که قطعا باید در مورد آن‌ها جنبه های مالی در نظر گرفته شود و قوه قضاییه باید سرمایه گذاری مالی کند.

بهمن کشاورز در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در مصاحبه با ایسنا، ‌ضمن اشاره به این مطلب که تاکنون از تمام امکانات استفاده شده تا لایحه جامع وکالت در مجلس به شکلی مطرح شود که دیدگاه های آرمانی و حداکثری کانون های وکلا و وکلای دادگستری را در برداشته باشد، اظهار کرد: این دیدگاه ها و خواسته های آرمانی چیزی جز همان مواردی که در بیانیه هاوانا و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی آمده، نیست.

وی اضافه کرد:‌ ما هم با پیوستن به آن‌ها که اعتبار قانون داخلی ما را دارد، همگی هیچ هدفی جز حفظ حق دفاع و حقوق مردم را نداریم و کانون های وکلا و وکلا به جد با پیگیری دنبال این هستند که چنین قانونی را با این اوصاف تصویب کنند، البته از باب حفظ منافع مردم، نه حفظ منافع فردی و صنفی.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه تاکنون با کمک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در قسمت هایی در متن اولیه دولت و قوه قضاییه تعدیل هایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از این مجموعه چیزی خارج شود که صلاح ملت در آن باشد. البته هنوز مشکلاتی مانند مرجع تصویب آیین نامه اجرایی این قانون، مرجع تائید صلاحیت داوطلبان هیأت مدیره، مساله جرم انگاری بیش از حد بعضی از مسائل در مورد کانون های وکلا که به اشد مطرح است مانند جرم انگاری تخلفات مالیاتی و همچنین مساله مهم دیگر، نحوه پیوستن تشکیلات 187 به کانون وکلا وجود دارد. ما در حال حاضر خواهان آن هستیم که پس از پیوستن این تشکیلات به کانون های وکلا قطعا باید جنبه های مالی قضیه رعایت شود و بابت پیوستن اینها به کانون های وکلا که موجب آن می‌شود تا در اموال کانون ها شریک شوند، قوه قضاییه سرمایه گذاری مالی کند.

کشاورز بیان کرد: وقتی قوه قضاییه چنین چیزی را ایجاد کرده باید پای جنبه های مالی آن بایستد. همچنین امیدواریم استقلال کانون وکلا مانند گذشته حفظ شود و علاوه بر آن توسعه و تعمق پیدا کند. همانگونه که قبل از قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت بود. همچنین امیدواریم که وکلای ایران در موضع و مقامی قرار گیرند که شایسته وکلای ایرانی است. همانطور که همکاران ما در تمام دنیا در این شرایط هستند، لیکن متاسفانه ما در این موضع قرار نداریم.

وی در پایان ضمن اشاره به برگزاری همایش کانون وکلا در البرز از بحث لایحه جامعه وکالت در مرحله اول و همچنین بحث موسسات حقوقی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه موسسات حقوقی موجب بروز مشکلات زیادی شده اند و با توجه به تعداد زیادشان و اینکه در جمیع امور حقوقی مهم دخالت می‌کنند در این همایش صحبت خواهد شد و در صورت وجود وقت در نهایت بحث حق الوکاله ‌های تسخیری و معاضدتی کانون های وکلا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.