×

آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی کاهش یافت

آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی کاهش یافت

معاون اجرایی ستاددیه کشور گفت آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی که به دلیل مشکلات مربوط به بیمه توسعه در حبس بودند هم اکنون با پیگیری ستاد دیه و همکاری بیمه ایران به تعداد هفت نفر تقلیل یافته‌ است

آمار-بدهکاران-دیه-تصادفات-رانندگی-کاهش-یافت

معاون اجرایی ستاددیه کشور گفت: آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی که به دلیل مشکلات مربوط به بیمه توسعه در حبس بودند هم اکنون با پیگیری ستاد دیه و همکاری بیمه ایران به تعداد هفت نفر تقلیل یافته‌ است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه کشور، در پنجمین جلسه رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمه توسعه اعلام شد که مددکاران زندان‌ها با تسریع در معرفی این زندانیان به نمایندگی‌های ستادهای دیه استانی و همچنین رسیدگی با قید اولویت به این پرونده‌ها در تمامی دفاتر این نهاد حمایتی آمار این زندانیان از 88 زندانی در نیمه نخست سال به هفت زندانی در این روزها تقلیل یافته است.

معاون اجرایی ستاددیه کشور در ارتباط با مشکل زندانیان باقیمانده در حبس گفت: به دنبال عدم اجرای تعهدات بیمه توسعه و ایجاد مشکلات پیش آمده بسیاری از مدارک بدهکاران دیات از شعب نمایندگی این شرکت بیمه‌گر در برخی از استان‌ها مفقود و یا مخدوش شده‌ بودند که متاسفانه فقدان مدارک لازم موجود در نزد شرکت بیمه‌ای دلیل ابقای این افراد در حبس است.

مجید احسانی اضافه کرد: البته تلاش این ستاد برای اتمام فرآیند آزادی این دسته از محبوسان به طور ویژه با تعامل بیمه ایران و صندوق تامین خسارت‌های بدنی هم‌اکنون در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که آمار زندانیان بیمه توسعه کاهش چشمگیری داشته با همیاری شرکت بیمه ایران در تلاش هستیم مانع حبس افرادی شویم که با وجود داشتن گواهینامه و بیمه‌نامه اما در پی یک تصادف رانندگی محکوم به دیه شده و در آستانه ورود به زندان هستند.
معاون اجرایی ستاددیه کشور یادآور شد: در قانون جدید که تاکیدات مکرر بر پرداخت دیه‌های جرحی و فوتی ناشی از سوانح رانندگی شده اما براساس ماده 6 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال 87 نیز تمامی شرکت‌های بیمه‌گر موظف به پرداخت دیات متعلقه به مصدوم یا اولیای دم بودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه تعداد بالای شعب بیمه توسعه با وجود معرفی کفیل قانونی این شرکت در پرداخت خسارات پرداخت روند رسیدگی با کندی همراه شد.

احسانی با اشاره به تصویب قانون دائمی بیمه اجباری شخص ثالث یادآور شد: با ابلاغ این قانون مترقی در خرداد ماه سال جاری خلاء‌های قانونی پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان حوادث رانندگی از سوی شرکت‌های بیمه‌‎ای مورد بازبینی قرار گرفته و امروز دیگر موضوع انحلال یا ورشکستگی شرکت مورد ملاک نیست.

وی اظهار کرد: هم اکنون تحت هر شرایطی در صورت «عدم اجرای تعهد شرکت بیمه‌گر» قانون، صندوق تامین خسارت‌های بدنی را مکلف و متعهد به پرداخت همه تعهدات معرفی کرده است که این اتفاق در افزایش اعتماد عمومی به صنعت بیمه کشور موثر بوده است.

پنجمین جلسه رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمه توسعه امروز سه شنبه با حضور مجید احسانی، معاون اجرایی ستاددیه کشور، پورکاویان مدیرحقوقی و قراددادهای بیمه ایران و مجید شکور مدیرپروژه بیمه توسعه در محل ساختمان پروژه بیمه توسعه ( تحت حمایت بیمه ایران) برگزار شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.