×

کم تحرکی، تهدیدی برای سلامت مددجویان زندان ها

کم تحرکی، تهدیدی برای سلامت مددجویان زندان ها

مدیر کل زندان های استان یزد موضوع کم‌تحرکی را تهدیدی برای سلامت مددجویان در جامعه زندان برشمرد و در ادامه ترویج ورزش در میان این قشر را در راستای وظیفه اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها دانست

کم-تحرکی،-تهدیدی-برای-سلامت-مددجویان-زندان-ها وکیل 

مدیر کل زندان های استان یزد موضوع کم‌تحرکی را تهدیدی برای سلامت مددجویان در جامعه زندان برشمرد و در ادامه ترویج ورزش در میان این قشر را در راستای وظیفه اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها دانست.

 «رضا ذوالفعلی نژاد» در نشستی که با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه بین این دو دستگاه برگزار شد، گفت: رسالت و هدف سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از مددجویان، اصلاح و تربیت آنهاست تا پس از پایان دوران محکومیت بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: ورزش از صدر اسلام مورد تاکید بوده و به عنوان یک امر اساسی در زندگی بشری نقش مهمی دارد.

این مسئول گفت: در جامعه زندان کم‌تحرکی تهدیدی برای سلامت مددجویان است و بر همین اساس برنامه‌های خوب ورزشی با همکاری برخی از هیات‌های ورزشی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان در زندان‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان با تاکید بر توجه به سلامت جسم در کنار سلامت روح مددجویان، افزود: در آیین‌نامه سازمان زندان‌ها توجه بسیاری به امر ورزش در زندان‌ها شده و بدین منظور زیرساخت‌های مناسبی برای ورزش زندانیان فراهم شده و مسابقات متعددی در رشته‌های مختلف ویژه مددجویان، پرسنل وظیفه و کارکنان برگزار می‌شود که برای برگزاری با کیفیت‌تر این مسابقات، نیازمند همراهی و حمایت اداره ورزش و جوانان استان است.

ذوالفعلی نژاد افزود: در زندان‌ها تلاش شده تا ورزش به عنوان یک عادت و فرهنگ در برنامه روزانه مددجویان قرار گیرد چرا که ورزش در زندان‌ها نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب و رفتارهای پرخطر دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در راستای تحقق اهداف دو سازمان، خدمت به جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری برداریم.

«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: ورزش عامل مهمی در تغییر رفتار در ناهنجاری‌های اجتماعی دارد و نقش ورزش در بروز شخصیت اجتماعی، احترام بر قوانین اجتماعی، بروز استعدادهای اجتماعی، توانایی برقراری روابط اجتماعی و کاهش معضلات غیرقابل انکار است.

وی  توجه به ورزش زندانیان را به نوعی توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: همگانی کردن ورزش و نهادینه شدن آن در بین مددجویان ، تاثیر مستقیم در کاهش هزینه‎‎های درمانی زندان‌ها خواهد داشت.

این مسئول افزود: در جامعه نیز اگر بتوانیم ورزش را در بین عموم مردم به فرهنگ تبدیل کنیم، قطعاً هزینه‌های کشور در خصوص درمان کمتر خواهد شد.

شریعتی گفت: دولت برای حضور حداکثری مردم در ورزش های همگانی تلاش کرده است و امیدواریم با کمک سایر دستگاه‎‎ها نظیر سازمان زندان‎‎ها، در توسعه و همگانی کردن ورزش بین اقشار مختلف جامعه قدم‏‏های مثبت و موثری برداریم.

گفتنی است؛ در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل زندان‌های استان امضاء شد و طرفین بر گسترش همکاری‌ها بین یکدیگر تاکید کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.