×

فرهنگ استفاده از وکلا و کارشناسان حقوقی را بین مردم ترویج دهیم

فرهنگ استفاده از وکلا و کارشناسان حقوقی را بین مردم ترویج دهیم

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت برای استفاده از کارشناسان حقوقی و وکلا مردم باید مقداری هزینه کنند که این هزینه کردن‌ها به نفع آنهاست

فرهنگ-استفاده-از-وکلا-و-کارشناسان-حقوقی-را-بین-مردم-ترویج-دهیم وکیل 

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: برای استفاده از کارشناسان حقوقی و وکلا مردم باید مقداری هزینه کنند که این هزینه کردن‌ها به نفع آنهاست.

جعفر بدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در خصوص آسیب‌ها چندین علت وجود دارد از جمله اعتیاد، فقر و ... گفت: با شناسایی این عوامل می‌توان میزان آسیب‌ها را کاهش یا افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای پیشگیری واحدهای مشاوره را فعال کردیم تا زوجین قبل از اینکه تصمیم به جدایی بگیرند از مشاورهای توانمند استفاده کنند و حتی الامکان به سازش برسند.

رییس کل دادگستری استان لرستان درباره مبارزه با موضوع شوم مواد مخدر گفت: در این راستا برخوردهای شدیدی با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر صورت گرفته، اما هنوز این برخوردها به نتیجه دلخواه نرسیده است.

بدری  اضافه کرد: ‎ اکنون زندان‌های ما سه برابر ظرفیت زندانی دارند و این به دلیل پیدا نکردن ریشه ‎ بزهکاری‌‎ هاست.

رییس شورای قضایی استان لرستان با بیان اینکه هدف ما در مقابله با مواد مخدر مبارزه با معلول است که این روش درستی نیست، تاکید کرد: دولت در خصوص پیشگیری از وقوع جرم مسئول است و باید برای حل این مهم برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ  استفاده از وکلا و کارشناسان حقوقی در معاملات را بین مردم ترویج دهیم، یادآورشد: برای استفاده از کارشناسان حقوقی و وکلا مردم باید مقداری هزینه کنند که این هزینه کردن ‎ ها به نفع آنهاست؛ گاهی اوقات بررسی اسناد و مدارک ضروری است تا افراد به جواب درستی برسند که در این راستا در دادگستری ‎ های استان یک واحد مشاوره تشکیل شده تا افرادی که می ‎ خواهند طرح دعوی کنند مشاوره شوند.

بدری گفت: مردم در هر یک از اقدامات حقوقی - معاملات، خرید و فروش ساختمان و زمین و خودرو - با کارشناسان حقوقی مشاوره کنند.

رییس کل دادگستری استان لرستان درباره مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: در قانون جدید آیین دادرسی مجازات های جایگزین حبس پیش‌بینی شده و به قضات هم توصیه شده تا این مساله را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که در زندان‏ های استان نگهداری می ‎ شوند بیشتر مرتکبان جرائم خشن هستند، عنوان کرد: بیش از 90 درصد زندانیان استان کسانی هستند که جرائم خشن مرتکب شده‌اند و چاره ‎ ای جز زندانی کردن آنها نداریم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.