×

پزشکان تمایلی به خدمت در پزشکی قانونی ندارند

پزشکان تمایلی به خدمت در پزشکی قانونی ندارند

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش 99 1 درصدی معاینات پزشکی دراین استان خبرداد

پزشکان-تمایلی-به-خدمت-در-پزشکی-قانونی-ندارند

مدیر کل پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) استان زنجان از افزایش 99/1 درصدی معاینات پزشکی دراین استان خبرداد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

دکتر مهرداد ستاره در گفت‎وگو با «حمایت» با بیان اینکه  از آغاز سال جاری تا کنون 10 هزار و 996 مورد معاینه در پزشکی قانونی صورت گرفته است اظهار کرد که این امار بیانگر افزایش حدود 2 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش 57/6 درصدی مراجعات ناشی از نزاع به اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا‎کنون 3 هزار و 974 مراجعه در این مورد به این مجموعه شده است.وی همچنین به تعداد معاینات حوادث کار اشاره و تعداد آن را 154 مورد اعلام کرد. ستاره تصریح کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در این بازه زمانی 17 مورد افزایش یافته است.مقام ارشد پزشکی قانونی استان زنجان یادآورشد: خوشبختانه معاینات ناشی از حوادث رانندگی کاهش 14/5 درصدی داشته است.

تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد - کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد  

وی افزود: طی چهار ماه گذشته یک هزار و 773 مورد معاینه مربوط به تصادف انجام شده است.

این مسئول همچنین در ادامه سخنانش به کاهش بیش از 10 درصدی معاینات روان‎پزشکی اشاره و بیان کرد : در طی 4ماه گذشته 89 مورد معاینه در این حوزه انجام شده است.

ستاره درباره آمارهای پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) در سال 92 نیز تصریح کرد: 9 هزار و 674 مورد نزاع، 452 حادثه کاری، 15 مرگ ناشی از سوختگی، 4 فوت به دلیل غرق‌شدگی، 18 مورد گازگرفتگی، 151 کمیسیون پزشکی و 29 هزار و 697 معاینه در این سال ثبت شده است.

  رشد 70 درصدی معاینات عمومی

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سال 87 این مرکز با 9 نفر کارمند شروع به‌کار کرد ادامه داد: این در حالی است که پس از گذشت 5 سال با وجود افزایش 70 درصدی رشد معاینه‌های عمومی هنوز تعداد پزشکان همان 9 نفر است؛ این در حالی است که 40 نفر برای این سازمان تعریف شده است.

وی دلیل کمبود نیروی انسانی را در پزشکی قانونی، حقوق پایین عنوان کرد و در این باره گفت: این شغل در گروه مشاغل سخت قرار گرفته است اما میزان حقوق پایین پزشکان قانونی موجب می‌شود تا افراد تمایلی به اشتغال در این زمینه نداشته باشند.

امکان جذب همه دستیاران پزشکی قانونی را در سازمان فراهم می کنیم

  ستاره با اشاره به عملکرد پژوهشی سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) هم اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی مقالاتی درباره سم‎شناسی ارائه کرده‌است و برای شناخت مسمومیت‌ها همایش «طب و غذا» و طرح‌های پژوهشی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان این‌که 9 طرح پژوهشی در استان زنجان در حال انجام است، بیان کرد: در این طرح‌ها میزان فرسودگی شغلی و سوءمصرف مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفته است تا نتایج آن برای برنامه‌ریزی‌های آتی مورد توجه قرار ‌گیرد.

وی درباره عملکرد آموزشی پزشکی قانونی استان زنجان نیز توضیح داد: برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی-‎کاربردی، برگزاری دوره‌های آموزشی در بیمارستان‌های استان زنجان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تعیین علت مرگ در یکی از بیمارستان‌های استان از جمله فعالیت‎های این سازمان است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان همچنین از برگزاری 3 سمینار آموزشی در استان زنجان یاد کرد و در این باره افزود: برگزاری سمینار ویژه مسمومیت و جنبه‌های آن، آموزه‌های اخلاقی در پژوهش‌های پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) و همایش رابطه حقوقی پزشک و بیمار از جمله فعالیت‏های پژوهشی محسوب می‌شود.

 مجوز استخدام 6 نیروی پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با تاکید بر این‌که مجوز برای استخدام 6 نیروی انسانی صادر شده است، بیان کرد: مجوز دریافت این نیروها صادر شده است اما اگر حقوق آنان افزایش داشته باشد نیروهای بیشتری تمایل کار در این سازمان را دارند.

  وی درباره تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: یک ساختمان مجهز برای استان زنجان در حال ساخت است که به دلیل کمبود اعتبار ادامه ساخت آن متوقف شده است و در ساختمان استیجاری مشغول به ادامه فعالیت هستیم. مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان در ادامه مصاحبه خود به ارائه آمار و اطلاعات صحیح تاکید کرد و در این باره توضیح داد: ارائه آمارهای صحیح موجب بهبود برنامه‌ریزی از سوی مسئولان می‌شود، بنابراین سرعت و دقت در خدمت رسانی افزایش می‌یابد.

 کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های پزشکی قانونی

ستاره با تاکید بر این‌که زمان رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاهش یافته است، گفت: جواز دفن 80 دقیقه، رسیدگی به پرونده‌ها 30 روز و زمان رسیدگی به پرونده‌ها 60 دقیقه است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.