×

چرا دولت حقوقدان، وکلا را از تحولات لایحه وکالت بی خبر می گذارد؟

چرا دولت حقوقدان، وکلا را از تحولات لایحه وکالت بی خبر می گذارد؟

یک وکیل دادگستری درباره اظهارات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص لایحه وکالت و اعلام رضایت همه نسبت به این لایحه، گفت که وکلای دادگستری چگونه می‌توانند با لایحه‌ای که حتی از یک ماده آن اطلاع ندارند، موافق باشند

چرا-دولت-حقوقدان،-وکلا-را-از-تحولات-لایحه-وکالت-بی-خبر-می-گذارد؟

یک وکیل دادگستری درباره اظهارات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص لایحه وکالت و اعلام رضایت همه نسبت به این لایحه، گفت که وکلای دادگستری چگونه می‌توانند با لایحه‌ای که حتی از یک ماده آن اطلاع ندارند، موافق باشند.

متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - بررسی لایحه جامع وکالت - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟  - فراز و فرودهای لایحه وکالت - استقلال وکلا 

محمدرضا سماواتی پور ، اظهار کرد: علیرغم تمام اعتراضات و واکنش‌های مختلف حقوقدانان در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های مجازی نسبت به وضعیت ابهام آمیز لایحه جامع وکالت و گله‌مندی‌های مستقیم و غیرمستقیم نهاد وکالت و حقوقدانان از دولتی که سرمدار آن یک وکیل بوده و در مبارزات انتخاباتی نیز خود را یک حقوقدان نامیده است، معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگویی در ارتباط با لایحه وکالت رضایت همه را اعلام کرده است؛ بنابراین به نظر می رسد وی یا به مثابه تجاهل‌العارف سخن می گویند یا با رسانه‌های عمومی و مجازی سر کار نداشته و دغدغه و نگرانی هر روزه وکلای دادگستری را درک نکرده‌اند.

وی با طرح این سوال که وکلای دادگستری چگونه می توانند با لایحه‌ای که حتی از یک ماده آن اطلاعی ندارند موافق باشند؟ گفت: البته مکاتبات مختصری بین کانون مرکز و معاونت حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفته است، اما آنچه اهمیت دارد اینکه دولت حقوقدان، وکلای دادگستری را از جریانات و تحولات نهایی این لایحه بی‌خبر گذاشته است. در این شرایط چگونه می‌توان حتی با فرض ایجاد تغییرات مثبت از آن رضایت داشت.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

این وکیل دادگستری گفت: اعلام رضایت وکلا از لایحه وکالت زمانی حاصل می‌شود که نمایندگان وکلا کاملا در جریان تغییرات آن بوده و در آن حق اعمال نظر داشته باشند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.