×

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است، وکیل رکن چهارم دادرسی

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است، وکیل رکن چهارم دادرسی

رئیس اتحادیه کانون وکلای البرز با بیان این که وکیل رکن چهارم دادرسی است گفت ریشه‌های استقلال وکیل به اعتبار داشتن نظام دادرسی عادلانه در فقه وجود دارد

استقلال-وکیل-از-مظاهر-دادرسی-عادلانه-است،-وکیل-رکن-چهارم-دادرسی وکیل 

رئیس اتحادیه کانون وکلای البرز با بیان این که وکیل رکن چهارم دادرسی است گفت: ریشه‌های استقلال وکیل به اعتبار داشتن نظام دادرسی عادلانه در فقه وجود دارد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است/وکیل رکن چهارم دادرسیبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، هما داوودی‌گرمارودی رئیس اتحادیه کانون وکلای البرز با حضور در همایش "حق دفاع و حقوق شهروندی" که شب گذشته در هتل فردوسی برگزار شد، با اشاره به جایگاه حق دفاع در منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: وکیل متولی امر دفاع در جامعه و رکن چهارم دادرسی است و وجود وی اگر سهواً هم فراموش شود، اجرای عدالت باطل است.

وی ادامه داد: در تمام نظام‌های دادرسی مبتنی بر عدالت دادستان باید به اقتضای طبیعت کار تقاضای مجازات کند و در غیر این صورت توازن در جامعه به هم می‌ریزد و در مقابلش باید یک قاضی بی‌طرف باشد.

داووی تأکید کرد: وکیل متولی امر دفاع است و باید مقابل دادستان قرار بگیرد و قاضی بین این دو قرار دارد و در غیر این صورت توازن موجود به هم می‌ریزد. بنابراین استقلال وکیل یکی از مظاهر دادرسی عادلانه است.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

رئیس اتحادیه کانون وکلای البرز افزود: چنانچه وکیل از جنس قاضی باشد و دستگاه قضایی آن را انتخاب کند، مستقل نخواهد بود و این در حالی است که ما ریشه‌های این استقلال را در فقه داریم.

وی در پایان با بیان این که اصل قانونی بودن جرم و مجازات، اصل شخصی بودن، حق دفاع و... در فقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ریشه‌های استقلال وکیل به اعتبار داشتن نظام دادرسی عادلانه در فقه وجود دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.