×

مناط صلاحیت دادگاه تاریخ تقدیم دادخواست میباشد - سابقه ابلاغ

مناط صلاحیت دادگاه تاریخ تقدیم دادخواست میباشد - سابقه ابلاغ

مناط-صلاحیت-دادگاه-تاریخ-تقدیم-دادخواست-میباشد---سابقه-ابلاغ
تاریخ رسیدگی : 18/9/1371 دادنامه : 535/10 مرجع رسیدگی : شعبه دهم دیوان عالی کشور
خلاصه جریان پرونده :
در تاریخ مرداد سال 69 آقای احمد … دادخواستی به خواسته مبلغ دویست و سی و سه هزار تومان به طرفیت آقای احمد … تقدیم دادگاه حقوقی 2 مستقل مریوان می نماید .
دادگاه قرار شماره 442 ـ 26/5/71 را به این نحو صادر می نماید چون سکونت خوانده شهرستان سنندج می باشد مستنداً به ماده 21 قانون آئین دادرسی مدنی ( ماده 11 ق. ج ) قرار عدم صلاحیت خود را به شایستگی محاکم حقوقی 2 سنندج صادر می نماید . شعبه 2 دادگاه حقوقی یک سنندج قرار شماره 398 ـ 31/6/71 را به این مضمون صادر نموده است :
نظر به اینکه حسب مندرجات دادخواست محل اقامت خوانده روستای عیسی آباد مریوان قید و اخطاریه در همان محل به خوانده ابلاغ واقعی گردیده و تغییر اقامتگاه پس از تقدیم دادخواست علی الظاهر صورت گرفته است لذا چون ملاک در تعیین مرجع صالحه تاریخ تقدیم دادخواست می باشد با توجه به بهای خواسته دادگاه حقوقی 2 مستقل مریوان صالح به رسیدگی است قرار عدم صلاحیت صادر می گردد و به لحاظ حدوث اختلاف در صلاحیت پرونده جهت حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال می گردد پرونده مربوطه جهت اتخاذ تصمیم به شعبه دهم دیوان عالی کشور ارجاع شده است .
« رای »
چون مناط صلاحیت دادگاه تاریخ تقدیم دادخواست خواهد بود و با توجه به اینکه اخطاریه خوانده در محل اقامت وی در روستای عیسی آباد مریوان ابلاغ شده است و امر حاکی است که نامبرده در تاریخ تقدیم دادخواست در حوزه قضائی مریوان سکونت داشته لذا به صلاحیت دادگاه حقوقی 2 مستقل مریوان رفع اختلاف می نماید مقرر می دارد پرونده به دادگاه مذکور ارسال شود .

مرجع :
کتاب صلاحیت و احکام راجع به آن - به اهتمام یدا.. بازگیر - چاپ اول - چاپ گیتی - 80 - انتشارات فردوسی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 535

تاریخ تصویب : 1371/09/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.