×

بازدید اعضای کانون وکلای آنکارا از دیوان عدالت اداری

بازدید اعضای کانون وکلای آنکارا از دیوان عدالت اداری

هیاتی متشکل از وکلا و کارآموزان وکالت کانون وکلای آنکارا به همراه اعضای کانون وکلای استان البرز از دیوان عدالت اداری بازدید کردند

بازدید-اعضای-کانون-وکلای-آنکارا-از-دیوان-عدالت-اداری

هیاتی متشکل از وکلا و کارآموزان وکالت کانون وکلای آنکارا به همراه اعضای کانون وکلای استان البرز از دیوان عدالت اداری بازدید کردند.

دیوان عدالت اداری و فلسفه تاسیس آن - آیا می دانید وظیفه دیوان عدالت اداری چیست ؟ - کارکرد دیوان عدالت اداری به زبان ساده - پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری - تغییر رویه ها در قانون جدید دیوان عدالت اداری - انتشار کتاب جایگاه و صلاحیت های دیوان عدالت اداری در نظام حقوقی ایران 

بازدید این هیات به منظور آشنایی با تشکیلات، صلاحیت‌ها و جایگاه دیوان عدالت اداری در مجموعه نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

عابدی معاون قضایی در امور آموزش، پژوهش و پیشگیری در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، به معرفی اجمالی دیوان عدالت اداری و وظایف و جایگاه آن در قانون اساسی و حقوق موضوعه ایران پرداخت.

همچنین برای آشنایی بیشتر هیات بازدیدکننده با این نهاد قضایی جعفر ورامینی رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر با اشاره به سابقه و تاریخچه تشکیل دیوان عدالت اداری، درباره حقوق اداری در ایران توضیحاتی ارایه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جباری رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر نیز ضمن بیان جایگاه دیوان عدالت اداری در کشور، به توضیح درباره اجزاء و تشکیلات آن پرداخت.

آیین نامه اداری جلسات هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری - کاهش مراجعات مردم به مرکز دیوان عدالت اداری - قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

بازدید اعضای کانون وکلای آنکارا و استان البرز از شعب مختلف دیوان عدالت اداری و آشنایی با حیطه تخصصی آنها و همچنین حضور در سالن هیات عمومی دیوان از دیگر برنامه‌های تنظیم شده برای هیات بازدیدکننده بود.

در جریان این مراسم، خانم داوودی رییس کانون وکلای استان البرز، ضمن تشکر از مسئولان دیوان عدالت اداری به منظور همکاری و حمایت از گسترش روابط حقوقی و قضایی میان کشورهای همسایه به بیان دلایل حضور هیات ترکیه‌ای در ایران، پرداخت.

وی همچنین بر اهمیت همکاری مشترک برای برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور اطلاع و آگاهی از نهادهای حقوقی دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.