×

نظر شورای نگهبان درباره موافقتنامه تجدید حدود مرز دریایی بین ایران و عمان

نظر شورای نگهبان درباره موافقتنامه تجدید حدود مرز دریایی بین ایران و عمان

شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان اعلام کرد

نظر-شورای-نگهبان-درباره-موافقتنامه-تجدید-حدود-مرز-دریایی-بین-ایران-و-عمان وکیل 

شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان اعلام کرد.

 لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان مصوب جلسه مورخ بیست و دوم دی ماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1394/12/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

- با توجه به اینکه در بند 2 ماده 2 آمده است که خط مرز دریایی تعیین شده در ماده یک این موافقتنامه بر روی نقشه‌ای که به این موافقتنامه ضمیمه می‌باشد نمایش داده شده است...، و با عنایت به ماده 9 که مقرر داشته این موافقتنامه و نقشه ضمیمه باید طبق ماده 102 منشور ملل متحد به ثبت برسد؛ اولا مشخص نیست که این نقشه به نظر مجلس محترم شورای اسلامی رسیده است یا خیر؟ ابهام دارد.

ثانیاً از آنجا که این نقشه همراه مصوبه به این شورا ارسال نگردیده است، با این اوصاف اظهارنظر در خصوص مصوبه فوق‌الذکر میسور نیست پس از رفع ابهام مزبور و ارسال نقشه مورد اشاره اظهارنظر خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.