بهره مندی از مشارکت عموم مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم

بهره مندی از مشارکت عموم مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم

علی محمدی گفت به وجود آوردن نوعی احساس همبستگی و تلاش دسته جمعی افراد در جامعه، به منظور کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، یکی از ضرورت های مهم است و به مشارکت مستمر اقشار مختلف جامعه و سازمان های مردم نهاد بستگی دارد

بهره-مندی-از-مشارکت-عموم-مردم-در-راستای-پیشگیری-از-وقوع-جرم

 علی محمدی گفت: به وجود آوردن نوعی احساس همبستگی و تلاش دسته جمعی افراد در جامعه، به منظور کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، یکی از ضرورت های مهم است و به مشارکت مستمر اقشار مختلف جامعه و سازمان های مردم نهاد بستگی دارد.

 عبدالرضا علی محمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: چون جرم و جنایت ریشه در افراد و جامعه دارد، بنابراین مهار و کنترل آن، نیازمند مشارکت عموم مردم است.  

وی افزود: به وجود آوردن نوعی احساس همبستگی و تلاش دسته جمعی افراد در جامعه، به منظور کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، یکی  از ضرورت های مهم است و به مشارکت مستمر اقشار مختلف جامعه و سازمان های مردم نهاد بستگی دارد.

علی محمدی گفت: مشارکت مستمر شهروندان  باعث اجتماعی شدن و فرهنگ پذیری اقشار مختلف جامعه، افزایش سطح آگاهی، می شود و در نتیجه آن می تواند منجر به، کاهش رشد جرایم و آسیب های اجتماعی، امنیت اجتماعی بیشتر، کیفیت زندگی بهتر و سالم تر شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به سابقه قوه قضائیه در استفاده از هسته‎های مردمی افزود: به منظور بهره مندی از مشارکت عموم مردم، لازم است اعضای ستاد های مردمی پیشگیری از وقوع جرم، با کلیات و مفاهیم پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی آشنا شوند که بدین منظور، دوره های آموزشی توجیهی ویژه این افراد برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.