×

احتمال تغییر در آزمون وکالت سال 99 ، انتخاب سه کانون و اضافه شدن حقوق اساسی به سوالات

احتمال تغییر در آزمون وکالت سال 99 ، انتخاب سه کانون و اضافه شدن حقوق اساسی به سوالات

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون وکالت سال 1399 خبر داد

احتمال-تغییر-در-آزمون-وکالت-سال-99-،-انتخاب-سه-کانون-و-اضافه-شدن-حقوق-اساسی-به-سوالات

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون وکالت سال 1399 خبر داد.

عیسی امینی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری آزمون وکالت از جمله ضرورت انتخاب یک کانون در زمان ثبت نام  تغییر نخواهد کرد؟ گفت: ما در این رابطه جلساتی داشتیم اما تصمیمات به این دوره نمی رسد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم ایده‌ها و نوآوری‌هایی را برای آزمون وکالت سال بعد انجام دهیم. امسال مسلماً کانون وکلای مرکز در اصل آزمون دخالت بیشتری خواهد داشت.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز  تصریح کرد: امسال دقت ما در مورد آزمون وکالت بیشتر است و همت اتحادیه هم این است که با کمک کانون‌ها، خصوصا کانون وکلای مرکز به سمت طرح سوالاتی برویم که احتمال خطای علمی را هم که بعضاً به آن نقد وارد می کنند رفع کنیم.

امینی با اشاره به نمونه‌ای از پیشنهادات کلی مطرح شده پیرامون برگزاری آزمون‌های وکالت، گفت: نمونه‌ای از پیشنهادات این بوده است که چگونه به متقاضی حق انتخاب بیش از یک کانون را بدهیم.  یعنی هر متقاضی حداقل بتواند سه کانون را انتخاب کند و ملاک‌های علمی انجام شود تا احتمالات اندک شانس هم وجود نداشته باشد و آنها را از بین ببریم.

وی افزود: دومین پیشنهاد، تعریف منابع قانونی آزمون وکالت است. برای مثال حقوق مدنی. درست است که از حقوق مدنی سوال می‌شود ولی قوانین مرجع آن چه قوانینی است؟ تعریف منابع برای ما بسیار مهم است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: پیشنهاد دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه حقوق اساسی به منابع اضافه شود و این پیشنهاد هم برای سال آتی در دست بررسی است. این‌ها مسائلی است که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم تا ان شاءالله در آینده از آن استفاده کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.