×

نقش روابط عمومی در شناسایی مخاطبان و اطلاع رسانی به موقع

نقش روابط عمومی در شناسایی مخاطبان و اطلاع رسانی به موقع

نقش روابط عمومی در شناسایی مخاطبان و اطلاع رسانی به موقع

نقش-روابط-عمومی-در-شناسایی-مخاطبان-و-اطلاع-رسانی-به-موقع

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور گفت: روابط عمومی ها می توانند با مخاطب شناسی دقیق، اطلاع رسانی به موقع و انعکاس مناسب اخبار نقشی موثر در ارتقای کیفی عملکرد سازمان های تابعه خود داشته باشند. به گزارش روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، غلامحسین اسماعیلی در جمع مسولان روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی باید مخاطب شناسی نموده و با تفکیک و طبقه بندی مخاطبین، اطلاعات مورد نیاز آنان را ارایه دهد. وی افزود: علاوه بر افکار عمومی و دستگاه های مافوق نظارتی، مدیران مجموعه هم از مخاطبین روابط عمومی هستند که باید نقاط ضعف و نارسایی ها به مدیریت منعکس شود تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود. رئیس سازمان زندان ها با انتقاد از اطلاع رسانی یکطرفه روابط عمومی ها بدون دریافت بازخورد گفت: باید با داشتن نگاهی جامع نگر کانال های ارتباطی متقابل و دو سویه ایجاد شود، دریافت بازخورد درخصوص اینکه دیگران در مورد مجموعه چه می گویند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: روابط عمومی ها از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند و همانند چشم، گوش و زبان بر کارکرد و خروجی یک سازمان تاثیرگذار هستند از این رو باید مورد توجه قرار گیرند. اسماعیلی جمع آوری اطلاعات در خصوص ذهنیت های موجود در اجتماع که فرصت بروز پیدا نکرده اند را از دیگر کارکردهای روابط عمومی توصیف کرد که باید از طریق نیاز سنجی تحقق یابد. رئیس سازمان زندان ها با اشاره به تلاش هایی که در جهت تقویت و توسعه روابط عمومی صورت گرفته است گفت: هرچند این تلاشها در آینده نتیجه خواهد داد اما بدین معنی نیست که با امکانات موجود حداکثر بهره برداری نشود. وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری بر تلاش روز افزون با توجه به امکانات موجود تاکید کرد. غیاثی، مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان ها با بیان اینکه روابط عمومی آینه تمام نمای دستگاه شناخته می شود، سرمایه گذاری برای تقویت و توسعه آن را ضروری و با اهمیت خواند. مدیر انجمن روابط عمومی های کشور نیز در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص شان و جایگاه روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی می تواند با نگاه مثبت، افکار و دیدگاه های مورد نظر سازمان را منعکس نموده و با انعکاس درست از عملکرد به افکار عمومی، تعامل برقرار نماید.

کاظمی با اشاره به برگزاری سمیناری در سال 1363که مصوبات آن به تایید سران سه قوه وقت رسید گفت: الزام وجود روابط عمومی زیر نظر عالی ترین مقام دستگاه وحضور مسول روابط عمومی در تمام شوراهای سازمان بدون حق رای نشانگر جایگاه مهم روابط عمومی است. وی افزود: روابط عمومی سخنگوی سازمان است و باید اطلاعات مورد نیاز در اختیارآن قرار گیرد. روابط عمومی تجهیز یافته و با امکانات می تواند با رفتار مناسب و با آینده نگری سازمان را از بحران های در پیش رو آگاه و آماده نماید.مدیر انجمن روابط عمومی های کشور در پایان سخنان خود به رئیس سازمان پیشنهاد کرد تلاش نماید تا برخی ازمدیران واحدهای استانی را به توجه واهمیت بیشتر جایگاه روابط عمومی ترغیب نماید و تلاش نمایند تا آموزشهای تخصصی ویژه روابط عمومی زندانها به مسولین روابط عمومی ارایه شود. در پایان این نشست پور نبی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی از مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش و همکارانش در اجرای دوره آموزشی و اساتید تشکر کرد. وی در پاسخ به سوال یکی از مسولین روابط عمومی مبنی بر هماهنگی با سازمان در خصوص برنامه های مصاحبه و بازدید از زندانها و تهیه فیلم و مشکلات ناشی از آن گفت: این هماهنگی باید صورت پذیرد، در این راستا سازمان با هماهنگی قوه قضائیه در کوتاه ترین زمان اقدام می کند و تاکنون به هیچ استانی پاسخ منفی داده نشده است.

روزنامه ماوی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.