×

جزییات و شیوه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد 99

جزییات و شیوه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد 99

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره‌ اعلام‌ ‌اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

جزییات-و-شیوه-ثبت-نام-پذیرفته-شدگان-آزمون-کارشناسی-ارشد-99 وکیل 

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره‌ اعلام‌ ‌اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

 توجه پذیرفته شدگان نهایی آزمون‌ کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۹ را به توضیحات زیر در دو بخش، شامل بخش اول: پذیرفته‌شدگان کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم: پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد، جلب می‌نماید.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

بخش اول: مربوط به همه پذیرفته‌شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی)

الف- اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی ذیل و برخی از کدرشته‌محلهای مربوط به دانشگاههای (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد:

۱- کد ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه علوم و فنون فارابی)، ۲-کد ۱۱۴۹ (مدیریت دفاعی«۱» دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران )، ۳-کد ۱۱۵۰ (مدیریت دفاعی«۲» دانشگاه امام حسین (ع))، ۴- کد ۱۱۵۳ (مجموعه اطلاعات دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی)، ۵-کد ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، ۶-کد ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۷-کد ۱۱۵۶ (آماد دانشگاه جامع امام حسین «ع»، ۸-کد ۱۱۵۷ (مدیریت بحران دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۹-کد ۱۱۵۸ (علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۱۰-کد ۱۱۵۹ (پدافند غیرعامل دانشگاه علوم و فنون فارابی)،۱۱- کد۱۲۲۰ (مجموعه علوم اطلاعاتی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی) که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون کدرشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است.

ب- تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته شدگان نهایی‌ سایر کد رشته امتحانی

از پذیرفته‌ شدگان دعوت‌ می‌گردد ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده ذیل برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم از تاریخ ۹۹/۰۸/۱۰ برای ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.

توجه: پذیرفته شدگان می‌بایست در زمان مقرر برای ثبت‌نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند، بدیهی است عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

ج- مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌:

(لازم است تصویر اسکن شده مدارک در سامانه ثبت نام دانشگاه محل قبولی بارگذاری شده و اصل مدارک مورد نیاز به روشی که در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه اعلام می گردد برای دانشگاه مربوط ارسال شود)

۱- مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌.

۱-۱- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه (این فرم از دانشگاههای محل قبولی قابل دریافت است) را ارائه‌ نمایند.

۲-۱- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (مورخ ۹۹/۰۶/۱۵ لغایت ۹۹/۰۶/۱۸) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۴۴ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا صفحه ۴۲۳دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ‌۲) را از موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

۳-۱- براساس‌ مصوبه‌ جلسه ۳۶۸ مورخ ‌۷۴/۱۱/۰۳ شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مراکز فوق دوره ‌سطح ‌۲ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌ منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شرکت‌ نمایند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی‌ است ‌این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.

۴-۱- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل می‌باشند لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۹۲/۰۴/۱۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند.

۵-۱- براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۹۴/۰۸/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۴/۰۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

استثناء: آن دسته از متقاضیانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت نموده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ گردیده و لازم است مطابق بند یک فوق و یا تبصره آن عمل نمایند.

۲ – شناسنامه‌ و کارت ملی

۳ – ۳ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ ( ۳ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌گردد.)

۴ – مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۹ کند (برای‌ برادران‌).

۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

۶- متقاضیانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌باشد.

۷- گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۷۷۸۹۷/۲۱ مورخ ۹۳/۰۵/۰۵ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

د-یادآوری های مهم

۱-  ثبت‌نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.

۲- در هر مرحله از ثبت‌نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص گردد متقاضی حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نمی‌باشد قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

۳- براساس ضوابط پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، اعم از اینکه در دانشگاه محل قبولی خود ثبت‌نام نموده و یا ننموده باشند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نمی‌باشند.

۴- معدل‌ مدرک کارشناسی پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، و یا در مراحل بعد اصلاح نموده است، یکسان‌ باشد. بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از متقاضیانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

۵- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمامی دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ ابلاغ گردیده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد) می‌باشند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد. متقاضیانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند می‌بایست وضعیت نهایی خود را تا پایان آذر ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری نموده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری نمایند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از روشهایی که در انتهای این اطلاعیه اعلام گردیده با این سازمان مکاتبه نمایند.

۷- پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ باشد ضرورت دارد حداکثر تا تاریخ‌ ۹۹/۰۷/۳۰ نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ (بهمن‌ ماه) باشد می‌توانند مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ ارائه نمایند و در غیر این صورت از آنان ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

تبصره ۱: آن دسته از پذیرفته‌شدگان نیم سال اول که همه واحدهای درسی آنان تا ۹۹/۰۷/۳۰ با موفقیت به اتمام برسد ولی زمان اعلام فراغت از تحصیل آنان به هر علت (به شرطی که برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ واحدی اخذ نکرده باشند و یا واحد درسی اخذ شده آنان به صورت معرفی به استاد باشد) تا تاریخ ۹۹/۰۹/۳۰ باشد، می‌توانند با ارائه گواهی مربوط به موسسه محل قبولی مراجعه نمایند.

تبصره ۲: آن دسته از پذیرفته‌شدگان نیم سال دوم (بهمن ماه سال ۹۹) که همه واحدهای درسی آنان تا ۹۹/۱۱/۳۰ با موفقیت به اتمام برسد ولی زمان اعلام فراغت از تحصیل آنان به هر علت (به شرطی که برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ واحدی اخذ نکرده باشند و یا واحد درسی اخذ شده آنان به صورت معرفی به استاد باشد) تا تاریخ ۹۹/۱۲/۲۰ باشد، می‌توانند با ارائه گواهی مربوط به موسسه محل قبولی مراجعه نمایند.

۸- در هر مرحله‌ از آزمون (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ گردد که‌ متقاضی حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

۹- به اطلاع متقاضیان کدرشته محلهای دانشگاه علوم انتظامی امین می‌رساند با توجه به عدم اعلام نتیجه مصاحبه کدرشته‌های مربوط از سوی دانشگاه علوم انتظامی امین در هیچ یک از کدرشته محلهای دانشگاه مذکور اعلام نتیجه در این مرحله صورت نپذیرفته‌است و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه مذکور متعاقباً اعلام خواهدشد.

۱۰- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ظرفیت همه کدرشته محلهای موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی  سمنگان – آمل، میرداماد – گرگان، مولوی – ایوانکی، رضویه – ساوه، مازیار – رویان نور، قدر – کوچصفهان رشت، هرمزان – بیرجند و الوند – همدان، صفر شده و فردی به عنوان پذیرفته شده نهایی در این موسسات اعلام نشده است.

هـ – نحوه گزینش نهائی

۱- بیست و پنج درصد (۲۵ %) ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد.

۲- پنج درصد (۵ %) ظرفیت هر کدرشته محل به «جانبازان زیر ۲۵ % و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

۳- ده درصد (۱۰%) ظرفیت (به صورت ظرفیت اضافی) در هر کدرشته‌محل براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به افراد حائز شرایط مندرج در بند ۲ صفحه ۵ دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون، برای معرفی به دانشگاهها اختصاص می‌یابد.

۴ـ برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس می‌باشد.

۵- هر گونه تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به این درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود.

و-  نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور:

 باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۲/۸/۹۹ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان میتوانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. بدیهی است به مواردی که ازطریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۱۲/۸/۹۹ واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سواالت خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

بخش دوم: مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت دارد بر اساس توضیحات ذیل اقدام لازم را بعمل آورند.

زمان و محل ثبت‌نام:

الف) با عنایت به اینکه ثبت نام از پذیرفته شدگان به صورت مجازی صورت می‌پذیرد کلیه پذیرفته شدگان لازم است از روز‌ چهارشنبه ۷ آبان ماه ۹۹ جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام به سامانه آموزشیار به آدرس: edu.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

– عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان به سامانه آموزشیار در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

تبصره: پذیرفته‌شدگان کلیه واحدهای دانشگاهی جهت اطلاع از چگونگی تحویل مدارک به صورت فیزیکی به آدرس سایت واحد دانشگاهی محل پذیرش مراجعه نمایند.

مدارکی که مطابق تقویم اعلامی از سوی واحد دانشگاهی لازم است در زمان مراجعه ارائه گردد:

۱- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاههای معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی با قید معدل.

تبصره: پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) خود نمی‌باشند باید اصل گواهی تأیید شده دال بر فراغت از تحصیل را که توسط دانشگاه محل تحصیل با قید معدل صادر شده باشد، به همراه ریز نمرات تأیید شده ارائه نمایند.

تذکر: فارغ‌التحصیلان مشمول دوره کارشناسی که با ارائه گواهی تأیید شده از محل تحصیل دوره مذکور ثبت‌نام می‌نمایند ، علاوه بر گواهی و ریز نمرات مذکور بایستی تصویر برگ لغو معافیت تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه نمایند. همچنین چنانچه دوره مذکور را در مدتی بیش از شش سال از بدو ورود به اتمام رسانده‌اند بایستی تصویر مجوز افزایش سنوات بدون ذکر غیبت را برای مدتی که مازاد بر شش سال تحصیل کرده‌اند ارائه نمایند.

۲- اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی خوانا از تمام صفحات (اصل شناسنامه برای تطبیق می‌باشد).

۳- اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی. (ارائه اصل کارت جهت برابر با اصل بودن تصویر کارت می‌باشد).

۴- شش قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که اخیراً  تهیه شده باشد (برای برادران مشمول ۱۲ قطعه).

۵- مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران را مشخص نماید.

تذکر: افرادی که از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت‌نام نیستند (از جمله دارای دفترچه اعزام به خدمت با غیبت می‌باشند و یا با غیبت به خدمت اعزام شده‌اند یا  در برگ اعزام آنان دانشجوی اخراجی یا انصرافی یا ترک تحصیل ذکر شده است) مجاز به ثبت‌نام نمی‌باشند.

۶- تکمیل کلیه فرم های ثبت نام و فرم های مربوط به تعهدات و سایر فرم های که در سامانه آموزشیار قرار گرفته است.

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی مقطع کارشناسی‌ارشد ‌ناپیوسته‌ سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹:

۱- شهریه پذیرفته شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌گردد. علاوه بر دو مورد مذکور دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و فقط در نیمسال اول باید مبلغ ۱۷۳۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی، در سامانه آموزشیار پرداخت نمایند.

۲- حق بیمه حوادث دانشجویی مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال می‌باشد که هر پذیرفته شده باید آن را در سامانه آموزشیار پرداخت نماید.

۳- پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز بین المللی و  برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

 دریافت فایل نمونه فرم مدرک کارشناسی و معدل برای آن دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی نمی‌باشند فرمت PDF

منبع : پایگاه خبری اختبار

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.