×

برای شکایت علیه پزشک به چه نهادهایی می توان مراجعه کرد ؟

برای شکایت علیه پزشک به چه نهادهایی می توان مراجعه کرد ؟

اگر پزشکی دچار قصوری شود بیمار میتواند شکایت کند و اولین نهادی که باید مراجعه کند پزشکی قانونی است

برای-شکایت-علیه-پزشک-به-چه-نهادهایی-می-توان-مراجعه-کرد-؟

اگر هر یک از افراد علیه پزشک معالج خود بخواهند شکایت کنند می‌توانند به نهادهای مختلف مراجعه داشته باشند.

 بسیاری از مواقع ممکن است بر اثر یک قصور پزشکی ما بخواهیم علیه آن پزشکی که کار خود را به درستی انجام نداده است شکایت کنیم، اما نکته حائز اهمیت این است که بدانیم در مرحله اول برای شکایت علیه پزشک به چه نهاد‌هایی می‌توان مراجعه کرد.

پزشکی قانونی اولین نهاد رسیدگی به جرایم پزشکی است که مردم می‌توانند برای رسیدگی به مشکلات و پرونده‌های قضایی خود که درباره قصور و تخلفات پزشکی مراجعه کنند و سپس پرونده‌ها در هر سطحی که باشند در این مکان بررسی می‌شوند و افراد می‌توانند تقاضای دیه و خسارت داشته باشند و در صورتی که پزشک مقصر باشد دادگاه او را محاکمه خواهد کرد.

دومین نهاد شورای حل اختلاف ویژه امور بهداشت است، این مکان رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلاف جامعه پزشکی با سایر اشخاص را بررسی می‌کند در صورتی که مبلغ خواسته شده یا محکومیت کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد یا اگر دو طرف پرونده درباره ارجاع آن به شورا توافق داشته باشند، این محل رسیدگی به پرونده را بر عهده می‌گیرد.

اما سومین نهادی که وظیفه رسیدگی به شکایات علیه پزشک را برعهده دارد سازمان نظام پزشکی است، این سازمان تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و با پزشک متخلف برخورد می‌کند، البته در تمامی موارد شکایت باید نظریه پزشکی قانونی را مد نظر قرار داد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.