×

مهلت قانونی ارائه لایحه جامع وکالت 23 تیر به پایان می رسد، کانون وکلا زیر مجموعه قوه قضاییه است

مهلت قانونی ارائه لایحه جامع وکالت 23 تیر به پایان می رسد، کانون وکلا زیر مجموعه قوه قضاییه است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از پایان مهلت قانونی ارایه لایحه جامع وکالت در بیست و سوم تیرماه خبر داد

مهلت-قانونی-ارائه-لایحه-جامع-وکالت-23-تیر-به-پایان-می-رسد،-کانون-وکلا-زیر-مجموعه-قوه-قضاییه-است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از پایان مهلت قانونی ارایه لایحه جامع وکالت در بیست و سوم تیرماه خبر داد.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

 نجفی توانا، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست خبری امروز خود در خصوص لایحه جامع وکالت گفت: اداره یک نهاد در واحد‌های اجتماعی برای تبیین روابط سایر نهادهای عمومی و دولتی مستلزم تدوین و تصویب قانون است.

وی افزود: اگر قانون متعاقب نیاز‌سنجی و آسیب‌شناسی و به دور از ذهنیت‌های فردی و گروهی تصویب شود قدرت پاسخگویی به نیازهای روز را خواهد داشت.

نجفی توانا تأکید کرد: بر همین اساس در چارچوب اصول حاکم بر تقنین، کشورهای موفق سعی می‌کنند با بررسی اوضاع قوانین را به تصویب برسانند.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه تمام تصمیمات کلیدی مربوط به اداره کانون وکلا در چارچوب قانون جامع وکالت تحت مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم نظام قضایی است گفت: ما در راستای منطقی کردن این لایحه با کمک همکاران خود در سراسر کشور سعی کردیم پیشنهادات مناسبی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این نظرات تا حدی مورد‌پذیرش قوای سه‌گانه قرار گرفت و در نهایت تغییراتی را پیشنهاد کردیم که مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم در آخرین نسخه‌ای که قرار است از این لایحه ارائه شود این تغییرات را شاهد باشیم.

نجفی توانا با تاکید بر اینکه تقویت اقتدار و عدالت قضایی و همچنین کم کردن بار نظام قضایی از ویژگی‌های این تغییرات است گفت: کانون وکلا یک نهاد مستقل است که با شناسایی مشکلات و مسائل سعی می‌کند با اجرای برنامه در مسیری حرکت کند که نیازهای جامعه در رابطه تنگاتنگ با قوای سه‌گانه باشد.

وی افزود: کانون زیرمجموعه قوه قضائیه محسوب می‌شود اما استقلال ظاهری دارد ضمن اینکه بخش عمده‌ای از وکلا قضات دادگستری و خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

نجفی توانا گفت: وکالت حرفه بسیار سختی است و به همین جهت ما نیاز به حمایت داریم، میانگین انحراف رفتاری وکلا از سایر اقشار کمتر است و در همین راستا ما برای سلامت دستگاه قضا تلاش می‌کنیم.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی در پایان خاطرنشان کرد: 23 تیرماه مهلت قانونی ارائه لایحه جامع وکالت به پایان می‌رسد و مطابق قانون وزیر دادگستری باید در تاریخ مقرر لایحه را ارائه دهد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.