×

ارائه الکترونیکی استعلام های مالیاتی از 17 مهر

ارائه الکترونیکی استعلام های مالیاتی از 17 مهر

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت مقرر شده از 17 مهر سازمان امور مالیاتی کشور پاسخ استعلام‌ها را در شهر تهران به صورت الکترونیکی با یک کد 12 رقمی ارائه دهد

ارائه-الکترونیکی-استعلام-های-مالیاتی-از-17-مهر وکیل 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: مقرر شده از 17 مهر سازمان امور مالیاتی ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) کشور پاسخ استعلام‌ها را در شهر تهران به صورت الکترونیکی با یک کد 12 رقمی ارائه دهد.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی -  قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض 

 جلسه هم‌اندیشی کانون سردفتران و دفتریاران و اداره کل ثبت استان تهران، با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران، میرصادق سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران، اعضای هیات مدیره کانون، سردفتران و دفتریاران استان تهران و روسای واحدهای ثبتی استان در کانون سردفتران برگزار شد.

محمدرضا دشتی اردکانی ضمن تسلیت درگذشت زائران ایرانی در حادثه منا گفت: امیدواریم هرچه زودتر، از خبر سلامتی همکار عزیزمان عبدالله خادمی نایب رئیس جامعه سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی که در این حادثه مفقود شده‌اند، مطلع شویم.

قانون مالیات بر درآمد - رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مالیات - انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه چند ساعت پس از سخنان مقام معظم رهبری به ناگاه رفتار سعودی‌ها تغییر کرد، افزود: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری، مواضع آل‌سعود 180 درجه تغییر کرد و توافقاتی با مسئولان ایرانی انجام دادند و دوست و دشمن اقرار کردند که مواضع قاطعانه رهبری موجب شد تا آنها عقلانی برخورد کنند.

دشتی‌اردکانی با بیان اینکه از 17 مهر، پاسخ استعلام‌های سازمان امور مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: طبق توافقی که با وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران صورت گرفت از 17 مهر پاسخ استعلام دارایی در سامانه ثبت آنی به صورت الکترونیک با یک کد 12 رقمی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اول آذر استعلامات دارایی در شهر تهران به صورت الکترونیکی و در موارد استثناء به صورت سنتی پاسخ داده می‌شود، افزود: امیدواریم پس از بررسی زیرساخت‌های لازم تا پایان سال استعلام‌ها و پاسخ آن به صورت الکترونیکی انجام شود.

به گفته دشتی اردکانی، تمام زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی کردن استعلام‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آماده است و منتظر اعلام سازمان‌های دیگر درخصوص آماده بودن زیرساخت‌های آنها هستیم.

مدیرکل ثبت استان تهران نیز در این جلسه ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده حادثه دیدگان و جانباختگان منا، بی‌کفایتی آل‌سعود را متذکر شد.

سیدصادق سعادتیان همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه پرسش و پاسخ حقوقی سردفتران استان تهران که هر هفته روزهای یکشنبه در محل کانون برگزار می شود به همفکری و همدلی دو نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به سال همدلی و همزبانی مثل سنوات گذشته، با مدیران ثبتی استان تهران، برای برخی از اموری که نیاز به همفکری و مشورت با سران دفاتر اسناد رسمی دارد در خدمت شما هستیم تا در حد توانمان بتوانیم، ابهامات و اختلاف‌نظرهای احتمالی را در این جلسات رفع کنیم.

وی همکاری و همدلی سردفتران اسنادرسمی با اداره کل ثبت استان تهران را یادآورشد و گفت: همکاری دوجانبه منجر به موفقیت در اجرای طرح‌های ملی، استانی و سازمانی شده است و اگر این همکاری نبود قطعا امروز در خدمات الکترونیکی ثبت‌ آنی و ارتباط الکترونیکی دفاتر اسنادرسمی موفق نبودیم.

مدیرکل ثبت استان تهران با بیان اینکه پاسخ استعلامات نسبت به اوایل بهتر شده، اما همچنان راضی‌کننده نیست گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته روزی سه بار کنترل می‌شود و اگر ابهامی نداشته باشد حداکثر سه روز کاری پاسخ استعلام‌ها ارسال می‌شود.

عدم پرداخت مالیات یکی از جرائم اقتصادی است - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

به گفته سعادتیان، متصدیان استعلامات، اسناد مالکیتی که مشمول طرح تعویض سند مالکیت می‌شود را استعلام نکنند.

مدیرکل ثبت استان تهران به سه پل ارتباطی متقاضیان با اداره کل اشاره کرد و گفت: برای ارتقای کار و امور اداری ایمیل بنده، ایمیل معاونین و شماره پیامک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران پل‌های ارتباطی برای شنیدن و پیگیری امور است.

وی به پیشخوان پذیرش سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: در گذشته با ایجاد باجه‌های پستی و ارسال مرسولات، سند مالکیت درخواستی توسط متقاضیان در ادارات ثبت درخواست می‌شد و ادارات ثبت سند را تولید و ارسال می‌کردند، اما هم‌اکنون در حوزه ثبت کن به صورت پایلوت با چند دفترخانه تعامل انجام شده است و پذیرش که قبلا توسط پست انجام می‌شد در اختیار دفاتر اسناد رسمی قرار گرفته است.

به گفته او طبق توافقی که با اداره پست صورت گرفته است، در جلسه شورا مصوب شد که از اول آذر، درخواست‌کنندگان سند مالکیت به دفاتر پایلوت هدایت شوند.

وی ضمن تشکر از دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص دفاعیاتی که در حوزه شورای سیاستگذاری و شورای فناوری داشتند گفت: تنها طرحی که در اولین جلسه شورای فناوری با حداقل چالش بین ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی ایجاد شد ارسال ارتباط الکترونیکی دفاتر اسنادرسمی و ادارات مناطق ثبتی که به صورت پایلوت بود.

سعادتیان به دادگاه انتظامی سردفتران نیز اشاره کرد و گفت: با رعایت چند نکته و کمی دقت نظر می‌توانیم این دادگاه را تعطیل کنیم.

به گفته وی، تلاش بر این است که آمار فیزیکی و دستی را حذف کنیم و تا وقتی حذف نشده است مجبور به کنترل هستیم.

مدیرکل ثبت استان تهران برگزاری جلسات پرسش و پاسخ حقوقی در خصوص مسایل سردفتری در کانون سردفتران را امری بسیار پسندیده برشمرد و با قدردانی از سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در یاری رسانی به مردم با وجود همه مشکلات مالی و مسایل موجود، آنان را دارای علم، تخصص و آگاهی لازم دانست و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.