×

منوچهر متکی چهار کارشناس و دانشمند هسته ای ما ربوده شده، شکایت می کنیم

منوچهر متکی چهار کارشناس و دانشمند هسته ای ما ربوده شده، شکایت می کنیم

منوچهر متکی چهار کارشناس و دانشمند هسته ای ما ربوده شده، شکایت می کنیم

منوچهر-متکی-چهار-کارشناس-و-دانشمند-هسته-ای-ما-ربوده-شده،-شکایت-می-کنیم

"شهرام امیری " اولین ایرانی است که متکی معتقد است در ماه گذشته در عربستان سعودی ربوده شده و تا کنون خبری از او در دسترس نیست..."الشرق الاوسط" همچنین مدعی شد که تخلیه اطلاعاتی این افراد موجب شده که نیروگاه و تاسیسات شماره 2 ایران در قم افشا شده و ایران به شدت از این مساله ناراحت است.

سرویس بین الملل "تابناک" ـ روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از متکی وزیر امورخارجه کشورمان نوشت : ما شکایت خود در باره ربوده شدن دانشمندان اتمی ایران را تقدیم مجامع جهانی می کنیم.

این روزنامه عربی چاپ لندن در ادامه افزود : متکی بر این باور است که چهار تن از کارشناسان اتمی ایران ربوده شده و هم اکنون یا در اختیار آمریکا هستند یا در یکی از کشورهایی که آمریکا تصمیم گرفته زندانی اند.

برپایه گزارش "الشرق الاوسط"، "شهرام امیری " اولین ایرانی است که متکی معتقد است در ماه گذشته در عربستان سعودی ربوده شده و تا کنون خبری از او در دسترس نیست.

"علیرضا عسکری " معاون وزیرسابق دفاع که در ترکیه ربوده شده نیز مورد ادعای متکی است.

همچنین نفر سوم شخصی به نام " اردبیلی " است که متکی ادعای ربوده شدن او در گرجستان را مطرح کرده است.

و سرانجام " نصرالله تاجیک " سفیر سابق ایران در انگلستان را متکی به عنوان یکی دیگر از کارشناسان هسته ای معرفی کرده و خواهان آزادی او شده است.

"الشرق الاوسط" همچنین مدعی شد که تخلیه اطلاعاتی این افراد موجب شده که نیروگاه و تاسیسات شماره 2 ایران در قم افشا شده و ایران به شدت از این مساله ناراحت است.

گفتنی است، هرچند خبر ربوده شدن "شهرام امیری" در عربستان را چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مطرح نمود،اما در خصوص شخصی به نام "اردبیلی" تا کنون اطلاعاتی منتشر نشده بود.

هرچند طرح موضوعاتی که بتواند غرب را در موضع تدافعی قرار دهد به مذاکره کنندگان کشورمان با 5+1 امکان چانه زنی بیشتری می دهد اما از آنجا که تاکنون در موضوع دستگیری "نصرالله تاجیک" و ربوده شدن"علیرضا عسکری" به این موضوع که آنها کارشناس یا مطلع در جریان پرونده هسته ای ایران بوده اند اشاره ای نشده است، به نوعی در این شرایط کمکی چندانی نخواهد کرد.


البته با توجه به سفر دیروز منوچهر متکى، به واشینگتن برای دیدار از دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان، مشخص نیست این مباحث در خلال این سفر مطرح شده است و یا مربوط به قبل تر از آن بوده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.