×

خدمات علمی استاد کاتوزیان تا همیشه ماندگار خواهد ماند

خدمات علمی استاد کاتوزیان تا همیشه ماندگار خواهد ماند

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگذشت پدر علم حقوق ایران دکتر ناصر کاتوزیان را طی پیامی تسلیت گفت

خدمات-علمی-استاد-کاتوزیان-تا-همیشه-ماندگار-خواهد-ماند وکیل 

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگذشت پدر علم حقوق ایران دکتر ناصر کاتوزیان را طی پیامی تسلیت گفت.

زندگینامه دکتر کاتوزیان از زبان خودش - اساسنامه بنیاد حقوقی دکتر امیر ناصر کاتوزیان - فقه و دکتر ناصر کاتوزیان - دکتر ناصر کاتوزیان که بود ؟ - استاد کاتوزیان حق بزرگی بر گردن حقوق ایران دارد - خدمات علمی استاد کاتوزیان تا همیشه ماندگار خواهد بود 

 "محمدعلی نجفی" سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگذشت پدر علم حقوق ایران دکتر ناصر کاتوزیان را طی پیامی تسلیت گفت.

متن پیام سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تشییع استاد کاتوزیان به شرح ذیل است:

"در گذشت استاد اندیشمند، حقوقدان برجسته و پدر علم حقوق ایران، روانشاد دکتر ناصر کاتوزیان موجب تالم و تاثر گردید. این ضایعه را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، فرزندان و خاندان ایشان و همه سوگواران تسلیت می‌گویم.

دانش گسترده، قلم توانا و داشتن روحیه پژوهش و تحقیق که با طبع بلند و عزت نفس و آزادگی همراه بود از آن استاد فرزانه چهره‌ای معیار بر عرصه علم حقوق به یادگار گذاشت و بدون شک تلاش های ارزشمند و خدمات ارزنده علمی ـ آموزشی و پژوهشی وی که زمینه‌های رشد و تعالی این علم را به ارمغان آورده است بزرگ ترین میراث ماندگار ایشان محسوب می‌شود.

 پدر علم حقوق ایران از قانون جدید خانواده می گوید - پیشنهاد نامگذاری خیابان کانون وکلا به نام کاتوزیان - پدر علم حقوق ایران کیست ؟ 

وی یکی از نویسندگان اصلی پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و از جمله استادان عالی‌رتبه ایران عزیز بود که خالصانه و عاشقانه سال‌های مدید عمر شریف خود را در جهت تحقق عدالت و اندیشه اعتلای علمی میهن عزیزمان مصروف داشت و منشا آثار و برکات فراوان گردید نام و یاد شادروان دکتر ناصر کاتوزیان به عنوان چهره‌ای ماندگار در ذهن و دل ملت بزرگوار ایران همیشه باقی خواهد ماند.

نظام علمی و دانشگاهی کشور خود را موظف به پاسداشت نام و آیین علمی این استاد ممتاز و بلند همت و خستگی ناپذیر دانشگاه تهران می‌داند و امید دارد که علم حقوق بیش از پیش بتواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

خداوند متعال روح بلندش با اولیاء الله و بزرگان محشور بگرداند

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.